Můžete je mít na zádech jako první. Budou z kolumbijských hor a vyrobené ručně z udržitelných materiálů s jasným původem. Jde o nové batohy zajeté české značky Bagind, která na jejich výrobu a dovoz vybírá peníze na portálu Hithit. Chystá se totiž rozšířit nabídku produktů, které dosud pocházely pouze z Indie, o lokální výrobky z různých koutů světa a také o nové materiály. Crowdfundingovou kampaní, která startuje 12. května, chce zakladatel značky Lukáš Matějček otestovat zájem nových i stávajících zákazníků, ale také splnit sen jednomu zručnému mládenci z Kolumbie.
Jeho rodina se věnovala rukodělné výrobě po generace. Mladý řemeslník Linderman si na to vzpomíná jen matně. Od útlého dětství pracoval s celou rodinou, která musela tradici nuceně opustit, na plantážích koky ve vesnici Villa de Leyva obklopené kolumbijskými vrcholky. “Jeho snem je tradici obnovit a nešít ty super propracované batohy z hovězí kůže a canvasu jen na koleni,” vypráví Lukáš Matějček své zážitky z cest po kolumbijském venkově. “Díky čtyřleté spolupráci s výrobcem kabelek a batohů z Indie Dennisem víme, že ručně dělané výrobky mají na českém trhu místo. Po možnosti rozšířit nabídku značky Bagind pokukujeme již delší dobu a dokázat rozjet výrobu s Lindermanem by představovalo obrovský smysl pro něj i pro naši firmu a dobročinnou pomoc, která je naší důležitou hodnotou,” dodává.
Cílová částka projektu na Hithit je stanovena na 390 000 Kč. “Na její dosažení máme celkem 30 dnů, upřímně si ale věříme i na větší číslo, a proto jsme se rozhodli pracovat s milníky,” upřesňuje Lukáš Matějček s tím, že splněním základní částky si ověří, jestli bude o nové výrobky na trhu vůbec zájem, a také získá podstatnou finanční injekci do začátku nového projektu. ”Za vybrané peníze si bude moci Linderman pořídit deset šicích strojů a zaměstnat deset pomocníků, kteří pomohou rozšířit výrobní kapacity. Pak se pustíme do výroby prvních batohů, kabelek, peněženek nebo klíčenek, což jsou zároveň odměny v kampani,” přibližuje ještě. Za další milníky považuje zakladatel značky Bagind vybraný milion korun, který by mu umožnil zařadit do portfolia nové barvy, nebo dva miliony, díky kterým rozšíří i nabídku střihů.
Kampaň nabízí také nehmotné odměny, kterými mohou zájemci pomoct projektu na svět. Jedná se o cestu za Lindermanem do kolumbijských hor nebo den strávený s cestovatelem a zakladatelem značky Bagind Lukášem Matějčkem.
foto: archiv Bagind