Zimní olympiáda táhne. Eurosport hlásí větší sledovanost než před čtyřmi lety

První týden soutěží na Zimních olympijských hrách v Beijingu 2022 zaznamenal na platformách stanice Eurosport a streamovací aplikaci discovery+ masivní nárůst sledujících. Obdobně silná byla i sledovanost lineárního vysílání Eurosportu mimo digitální platformy stanice.

První týden her v Beijingu 2022 začal na evropských platformách společnosti Discovery a její sportovní stanice Eurosport velice slibně. Masivní zájem byl zaznamenán i na streamovací platformě discovery+, která se profiluje jako streamovací „Domov olympijských her v Evropě“.

V roce 2022 sleduje originální olympijský obsah osmkrát více uživatelů, než bylo zaznamenáno za stejný časový úsek před čtyřmi lety, když hry hostil severokorejský Pchjongčchang. Rostou i počty nových předplatitelů streamovacích platforem Discovery a Eurosportu, které už v absolutních číslech překonaly celkový přírůstek zaznamenaný během dvou týdnů her v roce 2018.

Předplatitelé digitálních platforem Discovery a Eurosportu v prvním týdnu sledovali téměř 750 milionů minut streamovaného obsahu, což je osmnáctkrát více než tomu bylo po čas her minulých. Čísla se zvedla i v průměru – z dostupných dat o sledovanosti vyplývá, že unikátní uživatel streamovacích služeb konzumuje prakticky dvakrát více obsahu, než tomu bylo čtyři roky nazpět. V případě diváků lineárního televizního vysílání se jejich čas strávený před obrazovkami navýšil v průměru o 29 %. Veliké oblibě se těší i krátká videa a vlogy zveřejňované na webových stránkách Eurosport.com, jejichž dosah se taktéž zvedl téměř dvojnásobně.

Průměrná sledovanost lineárního vysílání Eurosportu za minulými Zimními olympijskými hrami nezaostává. Naopak opět dosahuje stabilně silných čísel, a to i přes to, že se od roku 2018 snížila obliba televizního média v průměru o více než 10 %. To je patrné zejména ve skandinávském regionu. Ve Švédsku a Norsku jsou totiž kanály Discovery, včetně Eurosportu, dostupné v rámci placeného i volně šířeného televizního vysílání. Podíl na sledovanosti je tedy v těchto zemích obzvláště vysoký, a to nejen ve srovnání s Pchjongčchangem 2018. V konkrétních číslech to je 87 % v Norsku, 83 % ve Švédsku a 71 % ve Finsku.

„Zimní olympijské hry vstoupily na naše platformy s razancí a silou. V popředí všeho je naše streamovací vlajková loď discovery+, která dosahuje dosud nevídaných hranic sledovanosti. Rekordy ale boří i naše další digitální platformy,“ těší se z výsledků Jean-Briac Perrette, prezident a generální ředitel divize Discovery Streaming & International.

„S ohledem na naši strategii dalšího rozvoje discovery+ jsou to pro nás důležité zprávy, protože právě integrace sportovního obsahu má být naším dalším krokem. Chceme neustále přispívat k rozšiřování hodnotové nabídky, čehož lze dosahovat právě kombinací získávání nových předplatitelů a diverzifikací mířenou hlouběji do segmentu sportu. Už po prvním týdnu Olympijských her můžeme konstatovat, že noví předplatitelé discovery+ nečerpali exkluzivně olympijský obsah. Projevují zájem i o další oblíbené formáty z nabídky různých stanic našeho širokého portfolia,“ nastínil Perrette.

Nadšením nešetřil ani Andrew Georgiou, prezident sportovní divize společnosti Discovery: „Rekordní růst sledovanosti a angažovanosti diváků, které jsme zaznamenali v prvním týdnu her, jsou důkazem toho, že naši zákazníci oceňují přidanou hodnotu, kterou jim nabízíme. Více lidí tráví sledováním našeho olympijského obsahu v průměrů více času, ať už v rámci volně šířeného lineárního vysílání na stanicích Eurosportu, či na našich digitálních a sociálních platformách jako je discovery+.“

„Nic z toho by samozřejmě nebylo možné bez kvalitního a unikátního obsahu. Snažíme se přinášet inspirativní lokální příběhy, které kombinujeme s možnostmi moderních technologií a na slovo vzatým týmem expertů z řad sportovních legend. Máme před sebou ještě celý týden – a i v něm chceme, aby diváci nepřišli ani o jeden klíčový moment letošních her,“ dodává Georgiou.

Oproti Pchjongčchangu se více než dvojnásobně zvýšila návštěvnost internetových stránek Eurosport.com i s jejich jednotlivými národními mutacemi. To je do jisté míry dáno i tím, že se rozšířila nabídka obsahu – včetně live zpravodajství a olympijského originálního obsahu na vyžádání.

Discovery a Eurosport nabízejí Zimní olympijské hry v Beijingu 2022 na 50 evropských trzích. Ty zahrnují mimo jiné i lokalizované zpravodajství a originální produkci v 19 jazycích. Jde o jedinou evropskou destinaci, která nabízí každý moment z olympijských her zejména prostřednictvím streamovací služby discovery+, stanic Eurosportu a aplikace Eurosport Player i jiných digitálních platforem.

Foto: Eurosport





architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě
Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli