Elektrický mikrobus I.D. Buzz od Volkswagenu zvládné prý 600 km na jedno dobití

Elektromobily nejsou v současné době už ani trochu hudbou budoucnosti, a proto se také každá automobilka snaží přijít s něčím inovativním a pokrokovým. Dnes ale ještě rozhodně nemůžeme označit žádný z elektromobilů za ten nejlepší/dokonalý (tedy podle gusta samozřejmě) a je tedy velmi důležité sledovat, s jakými kočáry samotné automobilky přicházejí. My se hned na jeden v dnešním článku rovnou podíváme.

Německý gigant Volkswagen totiž představil druhý vůz série I.D., kterým se tentokrát stal velmi zajímavý mikrobus s názvem Buzz, jenž se i tak trochu snaží navázat na jeho nejstaršího předchůdce T1. Jako první v řadě stojí ale otázka, proč po prvním I.D. modelu (hatchback), který by se dal zařadit někam mezi Brouka a Golfa, zvolil Volkswagen právě mikrobus? Podle designového šéfa značky Klause Bischoffa, prý I.D. Buzz skvěle zaplní místo na trhu a navnadí potenciální zákazníky na další elektromobily.

Odhalený I.D. Buzz by měl na trh dorazit v plně fungující verzi „už“ v roce 2022, a to hned v několika variantách. Základní barvu bude zatím podle dostupných fotek nejspíš pojit odstín Cyber Yellow Pearl Effect doplněn stříbrnou metalízou. Celá karosérie bude stát na velmi zajímavých 22′ palcových kolech v odstínu Galvano Gray Metallic. Ovšem nejdůležitější informací pro potenciálního zájemce je fakt, že auto budou pohánět dva elektromotory, které dokážou dohromady dosáhnout výkonu o 374 koňských silách. Jelikož každý motor má na starost jednu nápravu, bavíme se o pohonu všech čtyř kol. Z nuly na sto to Buzz dokáže za pouhých 5 sekund. Bohužel však bude omezovač nastaven na rychlosti 160km/h. Baterie o kapacitě 111 kWh pak zaručí dojezd až 600 km, a pokud budete potřebovat víc, není žádný problém. S využitím rychlodobíjecí stanice o výkonu 150 kW se vůz za půl hodiny nabije na 80 procent.

Kabina pak nabídne celkem osm míst k sezení, přičemž díky systému I.D. Pilot se může stát pasažérem i řidič. Ve chvíli aktivace systému se zasune volant a řízení přebírá samotný vůz (systém I.D. Pilot). Na bezpečnost a bezstarostnou jízdu budou pak dávat pozor laserové, ultrazvukové a radarové senzory či boční a čelní kamery. Tato výbava má ale podle samotného Volkswagnu přijít do výroby až v roce 2025. V současné době samozřejmě nikdo nedokáže říct, jakých změn se I.D. Buzz ještě do budoucna dočká, ale rozhodně se máme na co těšit.

foto: designboom.com





architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě
Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli