Agentura Peppermint spolu se Social Bakers připravila v rámci festivalu United Islands of Prague výstavu Českej soušl. Ta představí ty posty v historii českého Facebooku, které vyvolaly nejvyšší engagement uživatelů. K vidění bude v pátek 31. května a sobotu 1. června na adrese Thámova 8. V sobotu zároveň Peppermint zve oborové kolegy na drink v rámci takzvaného speed datingu.
Změna komunikace
„Facebook letos oslavil 15. narozeniny. Za tu dobu změnil vše – od toho, jak si plánujeme pivo s přáteli až po komunikaci značek,” říká Honza Kotek, managing director Peppermintu. “Naše výstava se snaží zaznamenat, co na Facebooku během této doby skutečně rezonovalo,” dodává.
Výběr postů vychází z dat společnosti Socialbakers. Ukázky příspěvků budou rozděleny do několika kategorií. “Návštěvníci se mohou těšit na připomínku velkých zpravodajských událostí, hřejivé lidské příběhy, virální senzace a samozřejmě i reklamní příspěvky značek,” říká Matouš Hutník, strategic planner Peppermintu, který měl výběr příspěvků na starost. “Je evidentní, že i když se Facebook a obsah na něm proměnil, některé věci, motivy a mechaniky jsou věčné,” dodává.
Co sdílíte?
Ke komunikaci výstavy připravil Peppermint kampaň, která pracuje s historickými uživatelskými příspěvky osobností českého marketingu na sociálních sítích. Ty využívá na sociálních sítích i jako personalizovanou pozvánku pro profesionály z reklamních agentur. Zároveň na sociálních sítích probíhá challenge pod hashtagem #ČeskejSoušl.
“K tomu, aby si člověk uvědomil, jak moc se Facebook proměnil, stačí, aby se podíval na to, co sdílel počátkem této dekády. Věříme, že tyto vzpomínky budou pro kolegy z jiných agentur zábavné i zajímavé,” říká Hutník.