V poslední době se u nás začíná vyskytovat spousta nových streetwear značek a málokterá z nich se dostává do podvědomí lidí svou originalitou a hlavně kvalitou. To však vůbec neplatí o mladé značce Under Native, u niž je právě kvalita a originalita na prvním místě. Design jejich věcí pak vychází zejména z japonské kultury.
Hlavním logem značky je trochu pozměněný asijský známý symbol jin a jang aka Weedyang. Zakladatel a majitel značky Adam Doubrava vyprodal první malou kolekci velmi rychle, a u druhé vlny, již za pomoci Tonyho, tomu nebylo jinak. Aktuálně vydává třetí kolekci s názvem Taijitu Full Line, k jejíž příležitosti spustil konečně i oficiální web.
Aby jste se ale o značce Under Native dozvěděli více detailnějších informací, zeptali jsme se samotného autora na pár otázek ohledně celého movementu.
Jak ses dostal k celému nápadu založit značku Under Native, a co tě táhlo k asijské kultuře?
Zdravím čtenáře, zájem o oblečení u mě trval delší dobu, zároveň pak přišlo studium oboru grafický design na střední uměleckoprůmyslové škole. Minulé léto jsem během brigády absolvoval 14 hodinové směny a po pár prvních dnech sem již nevěděl nad čím přemýšlet. Přemýšlel jsem nad různým oblečením a najednou přišel moment, kdy mě napadly nějaké vlastní motivy. Od mala mě fascinuje asijská kultura, takže inspirace přišla taktéž sama. Vymyslel jsem název a od té doby jsem trávil zbytek času v práci tím, že jsem dával dohromady motivy a postupy. Vždy jsem pak přišel domů a přesně věděl, co chci udělat.
Jako brand působíte už delší dobu, máte za sebou nějaké větší akce?
Působíme něco málo přes rok a půl. Chtěl bych říct, že je to přesně rok, co jsem dostal do rukou své první věci. Přesněji cca 10 prvních Taijitu trik a bundu. Od té doby jsme ušli kus cesty podle mě. Máme za sebou úspěšné prezentace na dvou největších streetwear akcích v CZ/SK, a to Street Fashion v Praze a Fashion Deala v Bratislavě. Obě akce byly naprosto skvělé a chtěl bych poděkovat za to, že jsme mohli být součástí. Vidíme se na dalších ročnících.
V pátek si konečně spustil oficiální web undernative.com a dal do oběhu třetí kolekci s názvem Taijitu Full Line…
Na Black Friday jsem vypustil ven cca půl roku své práce. Jedná se o náš web, který se spustil s novou Taijitu full line kolekcí. Kolekce se měla představit, již na pražském Street Fashion, ovšem ani ne 2 týdny před akcí jsem dostal zprávu z výroby, že kolekce bude až po akci. Okamžitě jsem věděl, že musím něco udělat a tak vznikla úspěšná Promo clctn, s kterou jsme se na akci prezentovali. Takže ve finále se vše stalo, tak jak mělo a k představení full line došlo až na Fashion Deala. Následovalo focení produktových fotek v ateliéru v Liberci za pomoci Double Bho a lookbooku, který jsem fotil já a pár fotek i kamarádka Sára. Lookbook je rozdělen do dvou částí. První minimalistická, kde se snažím zachytit hlavně produkty a druhá lifestyle, kde se objevilo pár mých kamarádů ze Senovážné 6, kde nás můžete velmi často potkat.
Tvůj brand mohli lidé zahlédnout už i na pár lidech ze scény. Konkrétně například Lvcas Dope.
Na začátku brandu stálo uskupení TIGP a Lvcas z YYY Empire. Myslím, že jeden z hlavních momentů byl i velký hype během show na festivalu Votvírák a rozhodně Lvcasův banger Kannabis /44, s kterým boří kluby po celém Česku a Slovensku. S YYY se často potkáváme na shows, takže rozhodně posílám s/o.
Máš něco na závěr?
Určitě bych chtěl poděkovat za support. Sny, které se stávají skutečností jsou snad jedna z nejlepších věcí, co se může člověku stát a já jsem vděčný za každého, koho naše věc osloví. Snažíme se to dělat nejlépe jak umíme, a věřím, že lidé to brzo uvidí. Tohle je start.