Merchandise neboli oblečení a různé tematické předměty jsou v posledních deseti letech doslova hybnou silou hudebních hvězd. V hip hopu, kterému obecně dominuje touha po reprezentaci, to platí nejméně dvojnásob. Obrovské množství triček, mikin nebo třeba hrnků prodávají i tuzemská velká jména. Poptávka je velká. A nutno jedním dechem dodat, že právě z merche jde hudebníkům velká část jejich finančních toků. Kdo ze zámoří letos přišel s nejoriginálnějším merchem, který bychom se nestyděli nosit ani jako klasickou módu, a nejen jako stylový doplněk třeba na koncert oblíbeného interpreta?
Kanye West a Kid Cudi
Společné album a uskupení těchto dvou velikánů dostala název Kids See Ghosts. Doplňkový merch sází na jednoduchost a vkusnost. Minikolekci navrhl japonský umělec Takashi Murakami, který v minulosti spolupracoval dokonce s módním domem Louis Vuitton. Jak se vám líbí jeho nejnovější práce?
Kanye West
U Kanyeho Westa ještě chvíli zůstaneme. Renesanční rapper a producent je v tomto roce opravdu aktivní a zajímavou minikolekci merche dodal i k svému sólovému projektu ye. Právě v tomto případě jde totiž o opravdu velkou hru. Podle dostupných zdrojů Kanye do třiceti minut od vydání desky prodal merch v hodnotě 500 tisíc amerických dolarů (tedy více než 11 milionů korun). A to už opravdu není zanedbatelná částka ani pro amerického rappera první ligy. Kolekce merche je plná wyomingských zátiší a krajinek. Toto album je prostě opravdu svébytné. A to dokonce i na nonkomformistu Kanyeho formátu.
Tyler, the Creator
Tylerovo poslední album Flower Boy sice vyšlo už loni o prázdninách, rapper ale aktuálně doplnil zásoby merche a jedná se o opravdu povedené kousky. Kolekce je plná včel a klasických logotypů GOLF. Výběr je bohatý; krom triček, mikin nebo čepic si můžete pořídit i ledvinku nebo ponožky. Tyler, the Creator patří k těm nejvíce kreativním lidem v současném rapu a jeho merch vždy přichází s něčím novým.
Travis Scott
Travisovo album Astroworld bylo bezesporu jedním z nejočekávanějších projektů letošního léta. Nechyběla ani malá kolekce merche, která byla k dispozici jen po dobu 24 hodin od vydání. Výběr byl na merch nebývale bohatý, a právě díky omezené dostupnosti byly prodeje obrovské. Vždyť i taková Nicki Minaj Travise v rozhovoru obvinila, že právě tímto krokem si zajistil mnohem větší prodeje samotného alba. Lidé totiž kupovali celý balíček.