V pátém díle našeho seriálu se budeme věnovat značce, která je poněkud mladší, než ty předchozí, ale i tak má již od svého počátku velký vliv na streetwear komunitu. Jak říkají sami zakladatelé: „Není to jen značka, ale životní styl“. Reč je o americkém brandu The Hundreds.
Všechno začalo v roce 2003, když se začínající pravník s velmi nadějnou budoucností Bobby Kim, rozhodl pověsit řemeslo i slibnou kariéru na hřebík a začal si plnit svůj sen. Spojil se s jeho blízkým kamarádem jménem Ben Shenassafar a společně investovali svých jediných pár set dolarů do nových bílých triček.
Začátky ale nebyly jednoduché. Bobby a Ben se spojili se svým známým, který měl v garáži dvoubarevnou tiskárnu na potisk. Věnovali mu svá trička a návrh potisku s tím, že se za pár dnů vrátí. Ale týdny ubíhaly, známý měl hlasovou schránku, a o tričkách se nevědělo vůbec nic. Po tom, co promeškali skoro celé léto čekáním, se rozhodli, že to takhle dál nenechají. Neohlášeně se prý ukázali u jeho dvěří a dožadovali se svých triček. Vzal je do garáže a ze země zvedl jedno pomačkané tričko, potisk byl nakřivo, zahodil ho a zvedl další, tentokrát byl vzhůru nohama. Vymlouval se na to, že na začátku se dá očekávat pár chyb, ale Bobby s Benem mu nevěřili.
Vypadalo to, že značka skončí dřív, než stihla vůbec vzniknout, ale rozhodli se nevzdat. Stačilo pouze najít nového člověka s tiskárnou. Bobbyho přítel jim doporučil jeden tiskařský obchod, kam se později vydali. Majitelé nebyli zprvu moc povolní: „Kolik triček chcete?“ Ptali se. „Nemáme tušení, asi 100?“. Protože jim bylo jasné, že víc asi nejsou schopni na začátku prodat. Majitelé se oháněli tím, že vyrábějí miliony triček a na 100 pro ně nemá cenu ani zapínat tiskárnu. Po chvilce přemlouvání ale povolili. Snad z lítosti…
O to víc ale byli překvapeni, když se po pár týdnech Ben a Bobby vrátili s čerstvým katalogem, obsahujícím nové designy. Takhle to pokračovalo pár měsíců, roků, až naši dva přátelé obdrželi zprávu od majitelů, že se chtějí sejít. Na schůzce majitelé přešli rovnou k věci, navrhli, že by pro Bena a Bobbyho bylo mnohem lepší a levnější, kdyby obchod i s tiskárnami koupili. Nebylo těžké je přemluvit, protože díky tomu že mají vlastní tiskařský obchod, mohou mít výrobu přímo pod dohledem a nemusí se starat o minimální objednávky.
Od té doby šlo vše velmi rychle, v roce 2007 otevírají svojí první prodejnu v Los Angeles, kterou poté následují tři další (San Francisco, New York, Santa Monica). V roce 2008 představují svojí vlastní kolekci obuvi a o rok pozdějí i kolekci slunečních brýlí.
The Hundreds není ale pouze značka, již od počátku je rozdělena na dvě části – oblečení a lifestylový magazín. Najdeme ji ve více než 400 světových prodejnách streetwearu a toto číslo určitě není konečné. Nakonec můžeme Bobbymu akorát pogratulovat, že se rozhodl nevzdat se svého snu za žádnou cenu.