Šárka a Nikol stojí za zrodem kosmetické značky ALMA, která je nyní k dostání v kamenných prodejnách CVRK. Produkty jsou vyráběny vždy čerstvě z čistě přírodních ingrediencí a v malém množství do ekologických obalů. Zakladatelky vyrábí vlastní receptury a zkoumají, jak různé suroviny vzájemně reagují. Jaká jsou úskalí výroby přírodní kosmetiky? A kupují přírodní kosmetiku i muži? Přečtěte si rozhovor s výrobkyněmi Šárkou a Nikol.
Jaké kroky předchází tomu, než zákazníci použijí váš produkt?
K výrobě přírodní kosmetiky jsme přišly přes knihy typu „udělej si sám“. Takže první zkušenosti máme s již hotovými recepty. Postupem času nám to přestalo stačit a více se projevila kreativita. Vše testujeme na sobě a našich blízkých a celý proces rády připodobňujeme pečení. Pár surovin konkrétní konzistence a správného poměru smícháme dohromady a z toho vznikne něco lahodného pro pleť. Tomu ale předchází pokus omyl.
Vaše balzámy na rty mají eko papírové obaly. Vydrží i vysoké teploty?
Doporučujeme balzámy nevystavovat přímému slunci. Koneckonců i na etiketách informujeme, že skladování je vhodné maximálně do 24°C.
V portfoliu produktů máte hodně olejíčků na pleť. Kde berete informace o tom, na co se který olej hodí?
Především z odborné literatury. Za každým výrobkem jsou měsíce studování bylin a ingrediencí. Zajímáme se o to, za jakých podmínek se oleje vyrábějí a jaké mají účinky, a následně provádíme různé experimenty.
Jak dlouho vaše výrobky vydrží „čerstvé“?
Aktuálně je doba minimální trvanlivosti devět měsíců. Máme ovšem vyzkoušené, že při správném skladování mohou výrobky vydržet až do dvou let. Záleží na konkrétních produktech, nejvíce náročné na trvanlivost jsou oleje. Naší filozofií je vyrábět vše čerstvé, to je pro nás nejdůležitější. To bývá někdy i nepraktické v tom, že ne vždy máme daný výrobek skladem.
Máte pocit, že se Češky o to, jakou kosmetiku kupují, zajímají více než třeba před pěti lety?
Rozhodně ano. Pozorujeme rostoucí trend zejména v oblasti přírodní a ekologicky zaměřené kosmetiky. Ženám a maminkám stále více záleží na tom, co používají, zajímají se o složení i ekologickou stopu. Je zajímavé, že o tuto tématiku se více začínají zajímat i čeští muži. A to nejen v případě inspirace na dárek pro své blízké, ale také v oblasti péče o sebe.