Poslední týdny se skoro všechno na české scéně točí okolo Hasanova stejnojmenného alba. Ideální příležitost, abychom reprezentanta týmu Milion+ po dvou letech zase vyzpovídali. Tak pojďme na to.
Začněme od nejaktuálnějšího tématu. Čísla a ohlasy na tvou nejnovější desku jsou víc než pozitivní. Mnoho lidí ji už nyní označuje za album roku. Jaké jsou tvé pocity těsně po vydání?
Záměrně jsem se snažil nedávat si velká očekávání, takže jsem byl překvapený opravdu hodně. Vůbec jsem netušil, jak ta deska bude přijata, protože už to byly dva roky od vydání mého posledního sóla. Od předchozího projektu LOFT jsem začal více experimentovat a během tvůrčího procesu už jsem nebyl tak upjatý na, řekněme, můj zvuk. Tentokrát jsem se rozhodl zakomponovat i živé nástroje, hrál si víc s hlasem a myslím, že to všechno desce jen prospělo.
Více si pohrávat třeba se zpěvem jsi určitě chtěl už předtím. Bál ses, nebo sis myslel, že ještě nejsi na levelu, kdy by to posluchači dokázali skousnout?
Chtěl jsem si asi udržet nějaký svůj standard a nechtěl jsem zklamat třeba své dlouholeté fanoušky. Ale i díky tomu, že jsem se přestěhoval do Pardubic, mě i kluci motivovali k tomu, abych na sobě začal víc makat a dostal ze svého potenciálu víc. Začal jsem víc zpívat a tak dále.
Na vašem společném albu Krtek Money Life jsi zanechal docela výraznou stopu. Předvedl jsi silné refrény i několik pro tebe ne úplně tradičních poloh. Myslíš, že právě to pomohlo připravit půdu pro desku Hasan?
Z nějaké části určitě ano, stále je to ale moje forma a nějaká osobní zpověď. Třetina skladeb je navíc třeba dva roky stará. Později jsem je samozřejmě nahrál znovu, ale to album je vlastně mix z posledních let mýho života. Finální mood ale samozřejmě vznikl až tady v Pardubicích. S Konexem jsme chodili každý den do studia a zkoušeli jsme různý nový věci a postupy.
Konex na desce plnil roli executive producera. Jak se ti s ním pracuje? Jeho typický zvuk je přece jen docela odlišný.
Našli jsme společnou chemii. Je to super, Konex je vůči mně hodně flexibilní. Na spoustě věcí jsme dělali spolu a já mu vlastně vždy popsal, jak bych si ten výsledek představoval, a pak jsme tu vizi společně naplňovali. Myslím, že je hodně důležité dělat jak s producenty, tak hosty všechno takhle na místě a ne jen si posílat hotové stopy přes internet. Určitě se to dost projeví na finální podobě desky. Když jsi s někým osobně ve studiu, buď zjistíte, že si rozumíte a prostě to šlape, nebo ne. Jinak čekáš půl roku, jestli ti někdo pošle výsledek a jakej. Většina featů na desce vznikala tak, že jsme šli společně do studia. Sdíleli jsme myšlenku a buď se toho chytli a udělali jsme track, nebo ne. Nic nevzniká na sílu.
Tvůj zvuk je hodně aktuální, na druhou stranu ale taky sampluješ umělce jako Snoop Dogga nebo Nate Dogga. Co pro tebe znamená takový návrat ke kořenům rapu?
Rád sleduji nový věci a spousta z nich mě baví, ale zároveň miluju old school a rád se k němu vracím. Je to pro mě srdcovka a spoustu věcí z devadesátých let poslouchám dodnes. Ty samply jsou vlastně takové moje odkazy na věci, které mám rád. Myslím si, že kořeny by se měly respektovat, protože bez nich by nebylo to, co je v současnosti. A podle mě se to zase v něčem vrátí. Spousta dnešních věcí možná nebude za pět let už relevantní.
Když se ohlédneš za svou předchozí tvorbou, kdy pro tebe nastal nějaký největší zlom?
Zlomový byl určitě můj mixtape Love Hasan, což byl první můj projekt pod Milion+. Za mě je to pořád super tape a lidi mi dodnes říkají, že je baví ta ucelenost. Já osobně mám právě ucelené projekty rád a věřím, že s novým albem se mi povedlo něco podobného.