Časy se mění. Není nic staršího než včerejší noviny, rohlík a trendy. Hudební styly se vyvíjí a mění. Dnešní hudební postupy nebo vystupování umělců se radikálně proměnilo. Je to tak normální a je to správně. Pokrok se nedá zastavit, technologie se vyvíjí, názory se tříbí. Brečet nad tim, že dřív bylo líp, že věci byly víc ryzí a opravdovější, je jen otravný fňukání. Kdo se neumí adaptovat, ztrácí pozici až mu připadne to nejposlednější místo. Ale přes to všechno se prostě nedá dělat, že minulost neexistuje. Nedá se dělat, že všechno je nový a kontinuita neexistuje. Protože tak to taky neni. Bojovník za černošský práva, Marcus Garvey, řekl: „Strom bez kořenů nemůže nikdy vyrůst“. Uvědomit si kořeny svýho oblíbenýho stylu je stejně důležitý jako podporovat mladý talenty. A jestli se bavíme o hip hopu a jeho kořenech, vždy se dostaneme k jednomu jménu. KRS-One.
Lawrence Krisna Parker se narodil v jížním Bronxu a později se stal jedním z těch, který ho usadil na hudební mapu světa. Velký věci ale nepřicházej snadno. A tak i jeho cesta byla trnitá. Když ve čtrnácti odešel z domova, nezbylo mu nic jinýho než žít na ulici. Tam taky přišel ke svý první přezdívce “Krishna”. To díky jeho zájmu o nauku o Hare Krišna. Svoji slavnější přezdívku si ale vybral sám, když dělal graffiti. KRS-ONE pro Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone. Jestli se tedy máme bavit o rapperech, kterým záleží na obsahu toho, co říkají, tak tenhle je jedním z největších. Asi i pro to další přezdívka – Teacha. Ale vraťme se od nicknames zpět k hudbě. V roce 1986 se KRS-One potkal se sociálním pracovníkem jménem Scott Sterling. Toho zas budete znát spíš jako DJ Scott La Rock. Společně založili několik projektů s jepičím životem až Boogie Down Productions (BDP) spatřilo světlo světa. Ani tehdy nešlo o okamžitý úspěch. Po odmítnutí od radio DJů Mr. Magic a Marley Marl se do nich KRS-ONe pustil. A to konkrétně tak, že je a celou crew vydissoval v songu “South Bronx”. Šlo o reakci na song rappera MC Shan “The Bridge”, kterou Teacha bral jako útok čtvrtě Queensbridge na jižní Bronx v rámci boje o “hlavní město hip hopu”. Tim dissem začali tzv. Bridge Wars, protože každýmu musí bejt jasný, že si to druhá strana nenechala líbit a přišla s odpovědí. A KRS odpověděl zpátky. A pak zas. Zas. Zas. A zas. Každopádně BDP to zaručilo určitou popularitu a věci se začaly hýbat tim správným směrem. Výsledkem bylo první album “Criminal Minded”. Ten booklet je sám o sobě legenda. KRS-One a Scott La Rock seděj u stolu plnýho kvérů a nábojů. Pro někoho to je první vlaštovka gangsta rapu. Těžko říct, protože tenhle rapper se vždy jasně profiloval jako stavitel, ne jako ničitel. Každopádně Scott La Rock se stal o něco málo později po vydání alba obětí přestřelky, kterou se snažil vyřešit.
Po týhle tragédii se KRS-One rozhodl BDP udržet naživu stůj co stůj. S novou partou, kde mu DJe dělal mimo jiné jeho mladší brácha, vydal album “By All Mean Necessary”. Pod hlavičkou Boogie Down Productions vydal ještě několik alb, než se rozhodl vystupovat čistě solo. Ono tomu už tak bylo v rámci BDP, ale tentokrát už šlo i o to být prostě KRS-One. To už byl vyprofilovaný jako politicky uvědomnělý umělec brojící proti násilí a taky proti komerci, která se začala hip hopu postupně chápat. Pro to bylo jeho album “I Got Next” pro většinu fans překvapením. Album je plný kombinací s rockem, hostuje na něm dokonce Puff Daddy. To mu ale nebránilo, aby vydissoval DJe radia BBC Tima Westwooda za to, že se dotyčnej zaprodal a místo podpory underground umělců se věnuje podlejzání komerčním rapperům. To celý přímo v pořadu Tima Westwooda… tomu řikám mít koule.
KRS-One vydává alba neustále. To z roku 2007 nese název “Hip Hop Lives” a jde o odpověď na NASovo album “Hip Hop Is Dead”. Bere totiž za svůj úkol uchovat hip hopovou kulturu ryzí a živou. Proto založil Temple Of Hip Hop. Jedná se o jakousi sociálně-politickou organizaci, která se snaží udržet všeobecné uvědomnění o zásadách hip hopu v jeho společenskym, politickym a náboženskym rozsahu.
KRS-One je zkrátka osoba, která má hodně aktivit, ale jediný cíl. Tím je vychovat uvědomnělé posluchače, kteří hudebnímu průmyslu a politikům nebudou sloužit jako ovce na vlnu, ale budou oboje zméněné aktivně ovlivňovat. KRS-One se se svojí live show vrací opět do Prahy. V úterý 17.6.2014 vystoupí v Roxy a vy byste si to neměli nechat ujít!