
Značku streetového oblečení pro odvážné děti založili manželé Zuzana a Patrik. Ačkoli se jejich první kroky ubíraly směrem k módě pro dospělé a nevěděli, jestli s výrobou pokračovat, s příchodem dvou synů se všechno změnilo. Dnes můžete znát LoowFAT jako unikátní streetovou značku pro děti se symbolem pandy, kterou milují nejen děti, ale i dospělí.
Všechno začalo po příchodu manželů do Prahy. Zuzka v roce 2008 dostudovala pedagogickou fakultu v Ružomberku a s Patrikem se chtěli někam přestěhovat. Nakonec se rozhodli pro Prahu a začali tam oba pracovat. Zuzka ve firmě, která vyrábí počítače, a Patrik v reklamní agentuře, kde se věnoval grafickému designu. „Už při práci jsem ale nějak cítila, že bych se chtěla věnovat něčemu jinému. Patrik hodně sledoval zahraniční módní scénu a rozhodli jsme se, že zkusíme rozjet vlastní značku,“ popisuje začátky Zuzka.

Značka LoowFAT tak vznikla v roce 2011 jako jedna z prvních street wearových značek u nás. Začátky ale nebyly vůbec lehké. „Manžel se v módě orientoval mnohem více než já. Měl přehled a navíc měl jako grafický designér k výrobě blíž. Společně jsme zkusili navrhnout první věci a pomalu jsme se do toho pustili. Podařilo se nám domluvit výrobu na Slovensku a začali jsme dělat věci pro dospělé. Pracovali jsme na nich při vlastní práci a o marketingu jsme tehdy neměli páru,“ vzpomíná Zuzana.
Zlomový byl rok 2015
Pak si dali s rozvojem značky na chvíli pauzu. Vynechali asi jednu nebo dvě kolekce a Zuzka odešla z práce na mateřskou s prvním synem Oliverem. Byla doma a pak se narodil druhý syn Filip. „Jak jsem byla s klukama doma, začala jsem uvažovat nad tím, že bych jim mohla zkusit vymyslet nějaké pěkné oblečení. Věděla jsem, co nosí a co mi na nich chybí, a tak jsem navrhla prvních pár dětských produktů. Vymyslela jsem nejen trička, ale i mikiny a tepláky. A pomalu se to začalo rozjíždět. Samozřejmě, nic nebylo hned, nejdříve vědělo o našich věcech jen pár přátel a známých, ale okruh se pomalu začal rozšiřovat,“ říká.
Návrhy oblečení kreslí Zuzana na papír a Patrik potom připravuje v počítači technické nákresy, podle kterých se věci vyrábí. Co se týče designu, někdy ho navrhne úplně celý Zuzka, jindy vymýšlejí vše společně a to až do fáze, kdy si jsou oba dva jistí tím, že je to ono. „Také jsme přesunuli výrobu sem do Čech, máme ji kousek od Prahy, abychom mohli lépe komunikovat a více na celý proces výroby dohlížet. Ale pořád je to velmi nákladné a chceme výrobu řešit do budoucna ještě trošku jinak,“ vysvětluje Zuzka.

Jak často vznikají nové kolekce
Nové kolekce vymýšlí Zuzka většinou dvakrát do roka. Vždy jaro / léto a pak podzim / zima. Jaro a léto je ale zvlášť. „Možná bych do budoucna trošku rozdělila i podzim a zimu. Aktuálně představujeme jarní kolekci, ke které jsme nafotili také nový lookbook LOGOUT – Spring 2018. Začátkem května pak chceme představit kolekci pro letošní léto. V té se můžete těšit i na dětské plavky pro holčičky, které budou úplnou novinkou, protože plavky pro kluky už jsme měli, a také chystáme šatičky. Těch jsem se sice trošku bála, protože mám sama dva kluky, ale snad to dopadne dobře. Kromě triček, pásků, ponožek, kraťásků a kšiltovek také nebude chybět vzdušné bodíčko pro nejmenší, které bude bez zapínání dole. Já bych pořád vymýšlela něco nového, ale říkám si, že bych mohla trošku zvolnit,“ směje se Zuzka.

Oblečení i pro starší
Původně značka cílila na děti od 1 roku do 6 let, ale tím, jak rostou nejen Zuzky kluci, ale také děti jejích zákaznic, postupně přidává i oblečení pro větší děti. „V poslední kolekci jsme měli už i velikosti 9 / 10 let a chystáme se v rámci letní kolekce i na velikost 11 / 12. Klasickou kolekci LoowFAT pro dospělé už nemáme, ale třeba to zase přijde. Teď se chceme zaměřovat hlavně na děti,“ vysvětluje Zuzka.
Většina oblečení LoowFAT je ze 100 % bavlny, občas s příměsí polyesteru. Ten přidávají proto, aby látka déle vydržela. „Kromě bavlny zkouším také jiné látky. Jde hlavně o to, aby oblečení vydrželo, bylo příjemné a kvalitní. Látky máme jak české, tak i italské, španělské nebo řecké. Musí mě ale zaujmout, hodit se pro konkrétní střih a být odolné,“ říká Zuzana.
Kde můžete oblečení nakoupit
Oblečení a doplňky LoowFAT si můžete koupit na e-shopu nebo v rámci různých akcí, jako jsou Teniskology, Lemarket, festival Mini nebo v Bratislavě festival Kid. „Naše oblečení a doplňky můžete také zakoupit v pár obchodech. Chceme do budoucna cílit také na zahraniční klientelu. Už máme distribuci v Austrálii a na Taiwanu a chtěla bych ji ještě rozšířit. Teď v květnu nás můžete potkat v Praze na festivalu Mini a prohlédnout si naši novou kolekci,“ uzavírá Zuzana.