Kdybyste měli o obraz zájem, připravte si prý odhadem 280 až 422 tisíc korun (bez aukční přirážky). Předpokládáme, že takovou raketu nikdo nemáte, ale dílo můžete obdivovat zatím v Praze, a sice od 6. srpna na pražské Národní tříděv Galerii Kodl.
#sothebys pic.twitter.com/iaDakSXRt5
— Pasta Oner (@PastaOner) July 31, 2019
Reflexe a ironie
Pasta Oner, vlastním jménem Zdeněk Řanda, se v posledních letech profiluje v mezích klasických nezávislých i veřejných galerijních provozů, ve kterých snoubí a zároveň i překračuje klasické žánrové kategorie pop-artu a cartoon estetiky. Přesto, že se v jádru své práce dotýká principů „postprodukce“, tvorba je rozdílná aktuálním dominantním proudům post-konceptuálních strategií ve výtvarném umění.
Středobodem Pastovy tvorby je akrylová malba a vytváření závěsných obrazů stejně tak jako navrhování prostorových objektů, plastik, instalací a realizace muralů ( Mural art ), tj. velkoformátových maleb ve veřejném prostoru. Umělecký kurátor Pavel Kubesa o něm řekl:
Dílo Pasty Onera svým charakteristickým způsobem reflektuje a ironizuje současnou popkulturní společnost. Tradiční témata fascinace světem bohatství, sexu, víry, luxusních značek a spotřební krásy zařazuje autor do nového a aktuálního kontextu kybernetické společnosti, světa exponenciálně rostoucí rychlosti přenosu informací a klipové estetiky každodenního prožívání. Tento svět, jehož je sám Pasta stejně jako i my nutnou součástí, naplňuje svou angažovanou reflexí. Autorova tvorba je nalezeným rubem a lícem pekla i nebe nás samých. V prostupování emocí dobra a zla, banality a vážnosti spočívá klíč Pastova myšlení, které nás překvapuje nehoráznou křehkostí nekonečně se vinoucího oblouku poněkud patetické Božské komedie.
50 výstav
Pasta Oner se účastnil okolo padesáti kolektivních výstav a v uplynulých letech a realizoval sedm obsáhlých sólových výstavních projektů (Peep Show, Man on Fire, Recall, Last Days in Paradise, Neart to Heaven, Stay Gold, Art is Truth). Nad rámec své autorské studiové a galerijní tvorby reprezentuje často Českou republiku na oficiálních kulturních a společenských akcích v zahraničí.
Výraznou intervencí byla jeho realizace Candy Shop v českém pavilonu na šanghajském EXPU v roce 2010. V roce 2012 byl v průběhu Olympijských her pozván Českým centrem v Londýně v rámci akce Czech Open 2012: česká kulturní sezóna v Londýně k realizaci muralu a zapojení se do komunitního projektu s místními občany a umělci, stejně tak jako v témže roce si jej přizvala Česká ambasáda a Museu Nacional Honestino Guimarães ve městě Brasilia k participaci na výstavě současného brazilského umění MAB – Dialogos da resistencia.
Dobročinné akce
Na návrh Pasty Onera byla v roce 2013 po boku prvorepublikových děl realizována barevná skleněná vitráž u Zrcadlového sálu v pražském Paláci Lucerna. V roce 2014 byl Českým centrem v Moskvě přizván k vytvoření velkoformátového muralu Nothing worth having comes easy a pomalování tramvajového vagonu v ruském Magnitogorsku.
V roce 2015 se zúčastnil prezentace na veletrhu v londýnské Saatchi Gallery, na kterém se spolu s Pastou Onerem prezentovala řada předních umělců domácí scény (David Černý, Roman Týc, Masker a další). V témže roce navázal Pasta mediálně i veřejně úspěšnou akcí výmalby vestibulů pražského metra. Dlouhodobě spolupracuje a aktivně podporuje dobročinné aukce a projekty: Nadace VIA, Nadace Terezy Maxové dětem, Centrum Paraple, Konto Bariery nadace Charty 77, Fond Ohrožených dětí – Klokart, Be Charity, Cesta domů, Dejme dětem šanci a řadu dalších.