Americká automobilka Ford předvedla minulý rok na autosalonu v Detroitu svou největší chloubu. Nový Ford GT – legendární vůz slavné značky v nové podobě vybaven nejmodernějšími technologiemi. Tento modrý klenot byl jedním z nezajímavějších vozů na výstavišti a okamžitě si získal pozornost mnoha automobilových novinářů i laické veřejnosti. A přestože je nové GT dalším downsizingovým modelem, který bude mít pod kapotou vidlicový šestiválec, zatímco předchozí modely disponovaly osmiválci, stále nabízí ohromný výkon přes 600 koní.
Ford se s novým GT drží standardů supersportů, takže uprostřed uložený agregát pohání klasicky zadní kola. Zmíněný šestiválec s dvěma turbodmychadly 3.5 EcoBoost bude spolupracovat se sedmistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou. Motory EcoBoost využívá Ford u svých sportovních vozů čím dál častěji, například u modelů Focus ST, Fiesta ST nebo Mustang. Jejich výhodou je velký rozsah využitelných otáček při solidní hospodárnosti motoru.
Supersport se vyznačuje také neuvěřitelnou lehkostí. Za to vděčí moderní konstrukci z hliníku a uhlíkových vláken, ale také pokročilé aerodynamice. Aktivní zadní spoiler upravuje svoji výšku a úhel přesně dle potřeby, aby zajistil optimální stabilitu. Nechybí ani možnost nastavení světlé výšky vozu. Ford GT je obut do 20ti palcových pneumatik značky Michelin. Netřeba zdůrazňovat, že se jedná o dvoumístné kupé s nahoru vyklápěnými dveřmi.
Cena nového Fordu GT je však závratná, jelikož startuje na 400 tisících dolarech. K zákazníkům se navíc koncem letošního roku dostane jen prvních 500 kusů. Více automobilka Ford zkrátka nestihne. Zájemců je přitom přes 6 tisíc a na všechny se hned nedostane. Nový Ford GT se začne vyrábět k 50. výročí závodu 24 hodin Le Mans v roce 1966. Právě v tomto roce totiž Ford obsadil všechny tři místa na stupních vítězů.
foto: ford.com