Kult selfie a různých aplikací na úpravu vzhledu může za to, že je dost často velký rozdíl mezi tím, co vidíme na sociálních sítích, a realitou. Dříve si něco takového mohly dovolit leda tak celebrity, jejichž tvářem před publikováním v časopisech procházejí Photoshopem, dnes je to už ale na dennodenním pořádku. Problém je v tom, že s celebritami jsme na to už tak nějak zvyklí, ale že na sociálních sítích nevidíme vždy realitu, nás jen tak nenapadne.
Podle studie z Academy of Facial Plastic and Reconstructive Surgery měli doktoři plastické chirurgie v roce 2017 55% pacientů, u kterých byl jedním z cílů vypadat lépe na selfie fotkách. Číslo je o 13% vyšší než před rokem a půl. Tento trend poprvé vyplul na povrch před třemi lety a vypadá to, že toto číslo bude stoupat.
Prevence na vzestupu
Čím dál více se taky k plastické chirurgii uchylují lidé, kteří jsou mladší než 30 let. Raději začínají dřív, aby nemuseli podstupovat větší procedúry později. Jedním z častých důvodů je právě dopad sociálních médií a snaha uspět v pracovním prostředí, který často se sociálními médii dnes souvisí.
Jako jedny z nejčastějších kosmetických zákroků jsou operace očních víček a lícních kostí. Pozornost se nyní věnuje hlavně prevenci a lidé jdou tak pod nůž už při prvních příznacích vrásek a ztráty elasticity.
Lékaři se shodují na tom, že pacienti dříve než kdy jindy používají své vlastní selfie fotky k tomu, aby vysvětlili, co by si přáli za kosmetické úpravy. Často upravené například instagramovým nebo snapchat filterem, který dokáže zvětšit rty, oči a zeštíhlit tvář. Kdo ví, kam tento trend pokročí dál.