Manželé Nikola a Ctirad Sárovi v loňském roce, kdy řada podniků kvůli covidovým restrikcím bojovala o přežití, rozšířili svůj svazek o obchodní a začali vyrábět stoprocentně recyklovatelné podložky na jógu. Udržitelnost je pro ně jednou ze základních hodnot, a proto po osmi měsících vývoje přicházejí se sportovním oblečením, na jehož výrobu využívají materiály z plastů a sítí vylovených z moře. Právě plastový odpad představuje environmentální katastrofu a vědci dlouhodobě varují, že do roku 2050 bude v moři více plastů než ryb.
Manželé Sárovi pocházejí z Beskyd, vyrůstali obklopeni přírodou, což se odráží ve všem, co dělají. Jejich ekologická značka TvaLaska šíří hlavní myšlenku „S láskou k sobě i světu kolem nás“ a na jejich udržitelné jógamatky z korku jsou zákazníci ochotni čekat i několik týdnů.
„Vyrábět ekologické a udržitelné produkty nám dává nejen obrovský smysl, ale také povinnost pro náš budoucí svět. Hledáme proto cesty, jak jít udržitelnosti naproti,“ vysvětluje Ctirad Sára, který už stojí za značkou originálních dřevěných šperků BeWooden.
S manželkou Nikolou se v duchu myšlenky své značky snaží o negativních věcech mluvit pozitivně a směřovat sebe i ostatní k nalezení řešení. Rozšířili proto nabídku TvaLaska o unikátní ekologickou kolekci legín a topů. „Módní průmysl je jedna z nejvíce znečišťujících oblastí, proto jsme se rozhodli vydat opačnou cestou a zvolili výhradně materiály, které jsou vyrobené z recyklovaných plastů a sítí z moře,“ objasňuje Nikola Sárová.
Samotný materiál, který na výrobu oblečení používají, vznikl ve spolupráci s evropskou firmou, která se výrobou látek zabývá již desítky let. Látka je vyrobena ze 78 % z econylu. „Každý kus oblečení, který se vyrobí udržitelně, je malý krůček ke změně. Využíváme materiály, které čistí naši přírodu, protože chceme mít to dobré nejen v sobě, ale i na sobě,“ uzavírá Nikola Sárová.
Celá eco kolekce je ručně šitá v řemeslné dílně v Beskydech. Aby manželé mohli vyrobit větší množství ekologické látky najednou, rozhodli se oslovit své současné i budoucí zákazníky prostřednictvím crowdfundingového portálu Hithit, kde si lidé mohou oblečení nyní předobjednat za výhodnější cenu.
foto: archiv TvaLaska