Neměli tušení, co je čeká. Žáci hokejového klubu Hvězda Praha věřili, že mají před sebou klasický trénink, i když ve výjimečných prostorách pražské O2 areny. „Tohle byl ale největší hokejový zážitek v životě,“ shodovali se pak.
V rámci projektu adidas NHL Experience totiž dostali mimořádnou možnost zatrénovat si s hráči týmu Chicago Blackhawks, který už v pátek nastoupí v Praze k zahajovacímu zápasu nového ročníku NHL.
Nechápali, co se děje
Značka adidas využila svého partnerství s nejslavnější hokejovou ligou světa, aby připravila dvacítce mladých hokejistů mimořádný zážitek. Ve spolupráci s týmem Chicago Blackhawks je ve středu 2. října pozvala na led, na kterém už v pátek začne nová sezona NHL.
Žáci 9. tříd (ročník 2005) hokejového klubu Hvězda Praha přitom až do poslední chvíle netušili, co je čeká. O celé akci dopředu věděli jen jejich rodiče a trenéři. „Chtěli jsme se, aby to pro ně bylo velké překvapení, tak jsme jim nic neřekli. Nejdřív ani nemohli uvěřit tomu, co se kolem nich děje – stejně jako já, když jsem se to dozvěděl. Ten zážitek naplno docení až postupem času,“ řekl Michael Grim, generální manažer klubu.
První šok čekal dvacítku talentovaných hokejistů už v šatně, ve které byly u jejich jmenovek rozvěšeny červené dresy Chicaga a další vybavení týmu NHL. „Už v tu chvíli jsme byli šťastní, protože to byla asi nejlepší šatna, jakou jsme kdy viděli,“ usmíval se obránce Adam Richtr.
Tak trochu jiný trénink
V O2 areně na ně pak čekal led pro zápas NHL, ze kterého jen o pár minut dřív odešli hokejisté Chicaga. Hráči Hvězdy na něm začali svůj klasický trénink. A po chvíli se k nim během týmové porady připojili hráči Blackhawks Dominik Kubalík a David Kämpf. „Jen jsme si klekli mezi ně a nic jsme neříkali. Kluci vůbec nevěděli, co se děje. Jsem rád, že jsme jim mohli udělat radost,“ smál se po tréninku Dominik Kubalík. „Neměli tušení, že přijdeme, tak byli docela překvapení. Vůbec nevěděli, co mají dělat. Přitom ale bylo vidět, že jsou šťastní,“ dodal David Kämpf.
Mladí hokejisté se na několik hodin stali součástí jedné z nejprestižnějších sportovních soutěží na světě. A v pátek se stanou jejími diváky – Kämpf s Kubalíkem jim totiž předali vstupenky na utkání NHL. „Celý ten zážitek je pro nás obrovskou motivací do dalšího tréninku. Teď budu tvrdě makat, abych se jednou dostal tam, kde jsou oni,“ usmíval se útočník Hvězdy Minja Ivanovič.
Celý zážitek připravila ve spolupráci s NHL a týmem Chicaga značka adidas, která je oficiálním dodavatelem dresů a oblečení pro nejslavnější hokejovou soutěž na světě. „adidas se dlouhodobě snaží měnit prostřednictvím sportu lidské životy. Proto jsme se rozhodli využít naše partnerství s NHL právě tímto způsobem. Mladým hokejistům jsme připravili zážitek, na který snad nikdy nezapomenou a bude pro ně velkou motivací do dalšího tréninku. Sport totiž není jen o pohybu, ale také o emocích a dneska jsme jich v O2 areně viděli opravdu hodně,“ řekl Patrik Kubečka, brand manažer značky adidas.