Vybrat první milion jim trvalo méně než den. Se svými koženými barefoot botami, na které jim fanoušci poslali téměř 7,6 milionu korun se brněnská značka Skinners stala nejúspěšnějším crowdfundingovým produktovým projektem a zároveň celkově druhým nejúspěšnějším na Hithitu. Svým produktem tak překonala – taktéž obuvníky – zlínské Vasky, které toto prvenství držely 2 roky a 2 dny.
„Skinners de facto před sedmi lety vznikly na Hithitu, když přišly se svým nápadem ponožkobot. Jsme nadšeni z jejich dalšího úspěchu, který dává jasný signál všem, že ač je současná doba plná turbulentních událostí, crowdfunding přeje podnikatelským nápadům a lidé jsou ochotni jim finančně pomáhat na svět,“ říká spolumajitel Hithitu Aleš Burger s tím, že na nový produkt Skinners přispělo přes 2 tisíce fanoušků.
„Zároveň nás těší, že tento způsob financování nyní využívají zavedené velké značky k získání prostředků na růst nebo inovace. Uvědomují si, že kampaň na Hithitu jim kromě peněz pomůže rozšířit povědomí o jejich značce a zároveň si otestují trh,“ dodává Aleš Burger.
Foto: DVTV / Nejúspěšnější kampaní na HitHit.cz byla DVTV, která vybrala téměř 10 milionů korun.
Cílovou částku 550 tisíc korun vybraly Skinners za 8 hodin 31 minut a 52 sekund, první milion za 23 hodin 17 minut 50 sekund, druhý za 2 dny 9 hodin 41 minut 45 sekund. Právě první milion vybraný za necelých 24 hodin dostal Skinners v tomto „závodě“ na druhé místo, první drží pražská tělocvična Železná koule, která to dokázala v roce 2021 za necelé 4 hodiny, třetí pak zlínské Vasky, které v roce 2020 vybraly 5 490 378 korun a pokořit hranici prvního milionu jim trvalo 25 hodin.
Čekaly Skinners takový úspěch? „Osobně žádná očekávání v podobě finální částky nikdy nemívám. Zaměřuji se spíš na to, zda si sám před sebou mohu s čistým svědomím říct, že jsem pro kampaň udělal maximum toho, co šlo. Míru, s jakou se poté případně (ne)dostaví úspěch, pak vnímám jako odraz vynaloženého úsilí a toho, zda člověk s produktem splňuje určitou poptávku na trhu. Příprava samotné kampaně trvala několik týdnů, scénář k videu jsem si napsal sám. Období příprav bylo trochu na hlavu, protože jsem během nich musel zároveň létat do Portugalska a řešit vývoj a výrobu bot,“ říká zakladatel značky Petr Procházka a s úsměvem dodává: „Upřímně jsem si myslel, že rozjetí výroby bot, což je relativně běžný produkt, bude po tom, čím jsme si prošli při výrobě ponožkobot, procházka růžovým sadem. Myslím, že víc jsem se mýlit nemohl. Kdybych tak na začátku věděl, co nás čeká, nevím jestli bychom se do toho pouštěli znovu.“
Foto: Železná koule / Železná koule vybrala milion korun za necelé 4 hodiny
Všechny boty by se ke svým majitelům měly dostat v plánovaných termínech, v Portugalsku už mají Skinners zarezervované první výrobní termíny na konec září, na kterých budou majitelé značky osobně přítomni i s vlastními experty a soudním znalcem. Klíčovým dílem jsou ale formy na podešve, které jsou nyní ve výrobě. Pokud u nich nenastane nějaký problém a budou splňovat požadované parametry, nazují si zákazníci první páry barefoot bot Skinners Walker již tento podzim.
Skinners v roce 2015 vybraly na Hithitu na ponožkoboty přes půl milionu korun. O rok později se rozhodly vydat za hranice republiky a rozšířit výrobu, a tak zkusily americkou crowdfundigovou platformu Kickstarter. Raketový úspěch na sebe nenechal dlouho čekat a Skinners vybraly přes 654 tisíc dolarů (tehdy zhruba 16 milionů korun).
Crowdfundingová platforma Hithit od spuštění v roce 2012 pomohla na svět stovkám projektů. Nejvýraznější kampaní a historicky nejúspěšnější je od internetové televize DVTV, které fanoušci poslali téměř 10 milionů korun, na druhém místě je letošní kampaň Skinners a jejich prémiové kožené barefooty, v závěsu za ní je kampaň pražského gymu Železná koule s necelými 7 miliony.