Kith momentálně patří k nejsilnějším pojmům ve světě streetwearu. Tahle značka sice vznikla teprve v roce 2011 jako výrobce pánských tenisek, ale už o rok později se začala věnovat i návrhům oblečení. Opět jen pro muže. První dámská kolekce potom spatřila světlo světa až v roce 2015. Ale čekání se vyplatilo. Už kolekce pro jaro a léto 2018 byla odhalena přímo na newyorském Fashion Weeku. A to už je ve světě módy nějaká pocta. Aktuálně je brand vidět hlavně díky společné kolekci s italským módním domem Versace. Co stojí za tak kolosálním úspěchem?
Hodnoty
Podobně jako značky Supreme nebo Off-White se i Kith vyznačuje poměrně omezenou dostupností. Značka do dnešního dne otevřela pouze pět obchodů; z toho tři v New Yorku. Značku založil teniskový maniak Ronnie Fleg, který začínal jako prodavač v obchodě s botami, jenž patřil jeho bratranci Davidovi. Mezi jeho zákazníky patřily i prominentní hip hopové hvězdy formátu Jay Z-ho nebo Missy Elliott. Už tehdy Ronnie objevil svůj fenomenální vkus a schopnost odhadnout, co se bude líbit, a především za co budou zákazníci ochotni utratit svoje peníze. Tuto schopnost šikovně převedl i do svého budoucího obchodního modelu a vychází mu to skvěle.
Značka dodnes pracuje se streetwearovými zvyklostmi, i když často fušuje i do světa vysoké módy. Místo klasických čtyř kolekcí vydává týdenní dropy, které jsou zpravidla hned vyprodány. A nechybí ani široké portfolio nejrůznějších spoluprací. Krom již zmíněného Versaceho tady máme značky jako Coca Cola nebo dokonce Moncler.
Velké věci
Ještě donedávna jste si věci s visačkou Kith mohli zakoupit jen v jeho vlastních obchodech. Samozřejmě pokud nepočítáme nejrůznější resellery všude po internetu. Loňská kolekce se sportovní značkou Champion ovšem byla exkluzivně k dostání i na světoznámém nákupním portálu Net-A-Porter. Aktuální kolekci s Versace rovněž můžete zakoupit v buticích této legendární značky.
Značka Kith vlastně operuje na dvou různých bázích. Všechno je nakonec jen o nalezení ideální rovnováhy mezi vysokou módou a streetwearem. A na to je v roce 2019 opravdu ta nejpříhodnější doba. Značky jako Gucci (spolupráce s proslulým harlemským návrhářem Dapper Danem) nebo Louis Vuitton (nasazení Virgila Abloha do role kreativního ředitele) se očividně mohou přetrhnout, aby se světu pouliční módy dokázaly nějakým způsobem zavděčit.
Nenávist a láska
Kde vlastně ale končí hranice mezi streetwearem a luxusní módou? Za takovou bundu Kith x Versace zaplatíte více než 50 tisíc korun. I nezasvěcenému jedinci by se tak mohlo zdát, že jakákoli pomyslná hranice je už možná dávno smazaná. Kithu často lidi vyčítají vysoké ceny, protože jde o značku, která je na trhu teprve pár let.
To je docela logický argument. Ronnie Fleg má na druhou stranu v byznysu zkušenosti více než dvacet let. Přesně věděl, s jakým produktem je třeba přijít a jakou formou postavit marketingovou kampaň. Proč by se tedy měl jakkoli zdržovat? Navíc není zdaleka jediný s podobným přístupem. Podívejte se třeba na stále populárnějšího návrháře Philippa Pleina.
Oblečení Kith je bez nejmenších pochyb vysoce kvalitní. A cenu nakonec určuje jen zákazník. Tedy alespoň v dlouhodobějším měřítku.