Kampaň proti nenávisti na internetu podpořili Ben Cristovao i NobodyListen

V anonymním světě internetu není takový problém psát nenávistné komentáře neboli hejty. Své o tom dobře vědí i známí hudebníci Ben Cristovao a NobodyListen. Proto se zeleným srdíčkem pod komentáři na sociálních sítích zapojili do kampaně I love you hater společnosti Sprite.

Hejty vs. internet

„Hejty se buď týkají mojí rasy, nebo toho, co dělám, anebo toho, v co věřím a co propaguji. Vlastně nejvíc hejtů v současné době sklízím, když se lidem snažím vysvětlit, co je špatného na tom jíst určité věci. Třeba maso, protože to není žádná sranda ho v dnešní době jíst. Sem se nyní přesouvá ta negace,“ vyjmenovává projevy nenávisti směřované na svou osobu Ben.

I když se to neposlouchá dobře, nenávist je bytostně lidským projevem. Podle mezinárodní organizace Council on Foreign Relations má násilí přisuzované on-line nenávistným projevům celosvětově vzestupnou tendenci.

„Nenávist zde byla vždy a často i hýbala dějinami, jen se mění způsoby jejího projevu,“ vysvetluje klinický psycholog Radek Ptáček a pokračuje: „Zlo a nenávist milují anonymitu, je to pro ně živná půda. V dosavadní historii lidé museli většinou nenávist projevovat více či méně osobně. Nikdy zde nebylo tolik zcela anonymního prostoru jako na internetu.“

Je to boj

Ukázat, jak se s hejtry vypořádavají slavní, ale i obyčejní lidé se rozhodla globální kampaň I Love You Hater značky Sprite. Protagonisté v kampani přibližují, jaké to je být vtažen do světa hejtrů, ať už z důvodu svého úspěchu, vzhledu, životního stylu či původu.

Mezi osobnostmi, které v rámci této kampaně otevřeně mluví o své zkušenosti s hejty, je i Jakub Strach neboli NobodyListen, pětadvacetiletý hudební producent a DJ. „Musím se přiznat, že je sleduji víc, než bych měl. Ani za těch deset let, co se pohybuji v hudební branži, nejsem schopný se přes to přenést,“ přiznává NobodyListen.

Daří se mu s tím ale bojovat. „Dříve jsem na hejty odpovídal, ale z toho nevzešlo nikdy nic dobrého, ať už jsem psal veřejně, nebo soukromě. I když jsem se snažil vystupovat chytře, nad věcí, vtipně, rozumně, tak ti lidé to nechtějí slyšet, nejsou na to zvědaví, oni nechtějí slyšet žádné argumenty. Diskuse s nimi nemá konce. Často píšou o věcech, o kterých nic nevědí, nerozumějí jim a chybu nikdy nepřiznají,“ popisuje svou zkušenost úspěšný český hudební producent.

Kampaň Sprite přináší ještě jednu důležitou zprávu: Jelikož hejtování plodí jen další hejtování, cestou je bojovat proti nenávisti láskou. Odtud pochází slogan kampaně I love you hater a také hashtag #iloveyouhater uváděný jako reakce na hejt společně se zeleným srdíčkem. A i proto kampaň provází melodie All you need is love.





architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě
Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli