Dnes Ti přinášíme interview s pražským electro-techno producentem a králem Space Opery Dynamixxx Princem aka Hitachi II. Pokud Tě zajímají jeho poslední releasy, úspěchy, či jeho vývoj v music, čti dál!
Jak ses vlastně dostal k Music kterou tvoříš, kde bereš inspiraci?
Když to vezmu v době, kdy jsem měl zhruba rozum, tak jsem vyrůstal na přelomu 90. let a 21. století. Tenkrát všichni vrstevníci jeli z electronický muziky trance a taneční Eurodance shit, samej 4 to floor beat a do toho debilní synthy. Nikdo neměl ponětí o klubový scéně, každej žral jenom mainstream, všichni byly děti, neexistovali hipsteři. Do toho přišli Bomfunk MC’s a mě zajímalo, jestli je takový muziky víc. Tak jsem se postupně prokousal k elektronický muzice jako takový a zjistil, jak spolu všechny styly de fakto souvisí a vybral si z toho co mě baví nejvíc. To je breakbeat, electro-rap a house. Muzika mě ovlivňovala odjakživa, protože strejda měl kupu synťáků z 80. let ve svém domácím studiu, kde jsem jako kluk mohl bubnovat přes MPC a táta je multi-instrumentalista, takže pro mě je takřka nepředstavitelný, že bych něco netvořil. Vzhledem k tomu, že hardware byl pro studenta drahej jako prase, tak jsem přešel hned na software a u toho už jsem i zůstal.
Jaký set-up máš doma/ oblíbený SW?
Jádro mojí SW výbavy tvoří Fruity Loops a Audition od Adobe. Do toho kopa pluginů, kde si můžu vytvářet i vlastní zvuk synthu, efekty apod. Nejsem vůbec hudebně vzdělaný člověk, takže nepíšu noty apod. protože jejich zápis neumím. Většinou mi věci co dělám hrajou v hlavě v průběhu dne a já si pak večer sednu a snažím se to z hlavy přehrát v softwaru. Většina věcí vzniká spontánně a mám potřebu pořád něco předělávat, takže mi produkce trvá strašně dlouho a výsledek je většinou kompromis mých myšlenkových proudů, se kterým stejně nejsem spokojen.
Jak bys pospsal svou tvorbu a její vývoj?
Stylově dělám věci co mě baví, to je syntéza breakbeatu, electra, house a hrozná kopa synthů. Mám pocit, že to s tou melodičností často přeháním, ale to je prostě můj styl, to mě baví a zároveň odlišuje od ostatních. Kdysi jsem právě vycházel z oldschool electra, jako dělal a dělá např. Egyptian Lover a podle kapely Dynamix II a interpreta Arabian Prince, si sestavil pseudonym Dynamixx Prince. Jenže to nebylo úplně ono, snažil jsem se o to, produkovat něco, co už někdo dělal a jediná věc, kde jsem se mohl posunout bylo, snažit se replikovat ten zvuk HW z 80. let. Nějakou dobu jsem si frčel v týhle dřevitosti, líbil se mi rap, tak jsem jeden čas produkoval a vystupoval naživo s kapelou Cosmic Crew, několikrát jsme na rádiu Spin díky Hugo Toxxxovi a Villie Mackovi dělali Rapgame speciály o electru, bassu a celkově týhle tanečnější podobě Rapu apod. Celou dobu jsem se hledal a byl v kontaktu s producenty a nadšenci ze zahraničí, až jsem skončil u Hitachi II. Mám rád světovou pop kulturu obecně a Japonsko v ní má svůj velkej podíl. Japonsko je pro mě vlastně pop kulturní pojem, protože upřímně je Japonsko pro život z pohledu středoevropana příšerná země. (Pokud nejste fanatici, a víte něco o Japonsku, tak byste tam žít nechtěli).
Tvoje největší úspěchy / neúspěchy?
Nedávno jsem v rozhovoru četl, jak se v ČR jede jeden hudební směr, dokud se nevyčerpá až k smrti a otrávení všech. A alternativy tu vlastně nemají šanci. Což byl případ i u mě, kdy jsem se o něco snažil, ale lidi to nechytalo a z labelů zněla jedna a ta samá věc: “je to super, ale nebude se to prodávat“. Takže jsem se zaměřil na zahraničí, kde neexistují takřka žádné limity a je tam halda indie labelů.
Po letech zajímání se o elektronickou hudbu a nadšenectví do technologie, jsem měl v hlavě jména jako Kraftwerk, Arpanet nebo Imatran Voima. Tak mi přišlo až klišovitě cool, stvořit entitu, která už bude mít v názvu existující jméno a reprezentovat určitou zemi, oblast nebo směr. První nápad byl vlastenecky František Křižík, ale to neznělo zrovna dvakrát cool, až jsem jednou ležel na hotelu a nademnou vysela televize Hitachi. V tu ráno mi v hlavě vytnulo Japonsko – roboti, anime, rychlovlaky, lasery a shit. Hitachi je obří korporace, která dodává technologie do výzkumu vesmíru, rychlovlaků na železnicích Shinkansen, počítačů apod. Aby se to odlišilo od existující firmy, tak přibyla římská dvojka a pak už to jelo. Právě to, že používám tuny synthů jako v J-Popu, byl další důvod. I když upřímně, japonská populární hudba stojí za hovno.
Co bys řekl čtenářům o svých dosavadních Releasech / chystáš další?
První debutová věc jako Hitachi II byl remix pro britského producenta Diplomata v roce 2010 a potom EP Trans Human, kde jsme na skladbě Techno Bass spolupracovali se Supreme.ja z Německa, který letos rozjíždí vlastní label, na němž by v budoucnu měly vycházet další věci. Pak vyšlo EP Tokyo, což je vlastně takové vzdání pocty mým hudebním kořenům a to EP je celé vlastně tematický remake Kraftwerk a Yellow Magic Orchestra, kde Tokyo Beats jsou doslova japonská verze Numbers. Celkově mě nebaví se omezovat stylově a miluju filmovou hudbu a soundtracky, tak jsem si vymyslel příběh o obřích pilotovaných robotech a začal k tomu skládat Electro House vesmírnou operu. Jenže mi to pak přišlo až moc jako existující série Gundam, ať jsem se snažil být sebeoriginálnější a radši udělal čistší sci-fi a vědecké téma, kde může člověk více zapojit vlastní fantazii a to je cesta do vesmíru a za jeho hranice, Interstellar. Na všech EP jsou remixy od přátel z různých zemí a skvělých producentů jako Embryonik, Binalog Frequency, 80’s Stallone, Juno Lazermachine. Na EP Tokyo jsou přímo dva electro DJ’s z Tokya, Baxim a A35. Jinak jsme se nedávno seznámili s vynikajícím českým producentem Genoslawem, kterého někteří znají z Live projektu Fertilizer a mám od něj remix na Interstellar a momentálně spolu pracujeme na minialbu Hitachi II.
Máš v současné době nějaká vystoupení?
Kdysi jsem vystupoval s různými amatérskými projekty a šílenostmi jako MC, pak v Cosmic Crew a jako Hitachi II asi dvakrát, ale momentálně se nic nechystá, protože chci dotočit více materiálu a z něj pak vytvořit věci na akce. Rád bych to pojal multimediálně i s animacemi apod. ale do toho musím chodit do práce a mít nějaké real life aktivity, protože i když hudba nějaký příjem vytváří, pořád je to jen koníček, jinak bych se tomu věnoval na 100%.
Jaká je tvoje nejoblíbenější literární postava?
Bruce Wayne / Batman. Má všechno co Sherlock Holmes, plus miliardy na cool vybavení a obří HQ v jeskyni.
Nejoblíbenější kapely?
Když nebudu vyjmenovávat tuny lidí a vezmu to z nejvyšších pater mainstreamu, tak to budou The Prodigy, Daft Punk, Justice, Danny Elfman a John Williams.
Nejoblíbenější pití?
Absinth a Whiskey.
__________
Hitachi II @ Soundlcoud
Hitachi II @ Bandzone
Jako bonus vám Dynamixxx Prince aka Hitachi II posílá Live set Interstellar, nahraný pro multimediální projekt The Lost Art v Coloradu. Stahuj zde!