Hitachi II @ INTW

Dnes Ti přinášíme interview s pražským electro-techno producentem a králem Space Opery Dynamixxx Princem aka Hitachi II. Pokud Tě zajímají jeho poslední releasy, úspěchy, či jeho vývoj v music, čti dál!

Jak ses vlastně dostal k Music kterou tvoříš, kde bereš inspiraci?

Když to vezmu v době, kdy jsem měl zhruba rozum, tak jsem vyrůstal na přelomu 90. let a 21. století. Tenkrát všichni vrstevníci jeli z electronický muziky trance a taneční Eurodance shit, samej 4 to floor beat a do toho debilní synthy. Nikdo neměl ponětí o klubový scéně, každej žral jenom mainstream, všichni byly děti, neexistovali hipsteři. Do toho přišli Bomfunk MC’s a mě zajímalo, jestli je takový muziky víc. Tak jsem se postupně prokousal k elektronický muzice jako takový a zjistil, jak spolu všechny styly de fakto souvisí a vybral si z toho co mě baví nejvíc. To je breakbeat, electro-rap a house. Muzika mě ovlivňovala odjakživa, protože strejda měl kupu synťáků z 80. let ve svém domácím studiu, kde jsem jako kluk mohl bubnovat přes MPC a táta je multi-instrumentalista, takže pro mě je takřka nepředstavitelný, že bych něco netvořil. Vzhledem k tomu, že hardware byl pro studenta drahej jako prase, tak jsem přešel hned na software a u toho už jsem i zůstal.

Jaký set-up máš doma/ oblíbený SW?

Jádro mojí SW výbavy tvoří Fruity Loops a Audition od Adobe. Do toho kopa pluginů, kde si můžu vytvářet i vlastní zvuk synthu, efekty apod. Nejsem vůbec hudebně vzdělaný člověk, takže nepíšu noty apod. protože jejich zápis neumím. Většinou mi věci co dělám hrajou v hlavě v průběhu dne a já si pak večer sednu a snažím se to z hlavy přehrát v softwaru. Většina věcí vzniká spontánně a mám potřebu pořád něco předělávat, takže mi produkce trvá strašně dlouho a výsledek je většinou kompromis mých myšlenkových proudů, se kterým stejně nejsem spokojen.

Jak bys pospsal svou tvorbu a její vývoj?

Stylově dělám věci co mě baví, to je syntéza breakbeatu, electra, house a hrozná kopa synthů. Mám pocit, že to s tou melodičností často přeháním, ale to je prostě můj styl, to mě baví a zároveň odlišuje od ostatních. Kdysi jsem právě vycházel z oldschool electra, jako dělal a dělá např. Egyptian Lover a podle kapely Dynamix II a interpreta Arabian Prince, si sestavil pseudonym Dynamixx Prince. Jenže to nebylo úplně ono, snažil jsem se o to, produkovat něco, co už někdo dělal a jediná věc, kde jsem se mohl posunout bylo, snažit se replikovat ten zvuk HW z 80. let. Nějakou dobu jsem si frčel v týhle dřevitosti, líbil se mi rap, tak jsem jeden čas produkoval a vystupoval naživo s kapelou Cosmic Crew, několikrát jsme na rádiu Spin díky Hugo Toxxxovi a Villie Mackovi dělali Rapgame speciály o electru, bassu a celkově týhle tanečnější podobě Rapu apod. Celou dobu jsem se hledal a byl v kontaktu s producenty a nadšenci ze zahraničí, až jsem skončil u Hitachi II. Mám rád světovou pop kulturu obecně a Japonsko v ní má svůj velkej podíl. Japonsko je pro mě vlastně pop kulturní pojem, protože upřímně je Japonsko pro život z pohledu středoevropana příšerná země. (Pokud nejste fanatici, a víte něco o Japonsku, tak byste tam žít nechtěli).

Tvoje největší úspěchy / neúspěchy?

Nedávno jsem v rozhovoru četl, jak se v ČR jede jeden hudební směr, dokud se nevyčerpá až k smrti a otrávení všech. A alternativy tu vlastně nemají šanci. Což byl případ i u mě, kdy jsem se o něco snažil, ale lidi to nechytalo a z labelů zněla jedna a ta samá věc: “je to super, ale nebude se to prodávat“. Takže jsem se zaměřil na zahraničí, kde neexistují takřka žádné limity a je tam halda indie labelů.
Po letech zajímání se o elektronickou hudbu a nadšenectví do technologie, jsem měl v hlavě jména jako Kraftwerk, Arpanet nebo Imatran Voima. Tak mi přišlo až klišovitě cool, stvořit entitu, která už bude mít v názvu existující jméno a reprezentovat určitou zemi, oblast nebo směr. První nápad byl vlastenecky František Křižík, ale to neznělo zrovna dvakrát cool, až jsem jednou ležel na hotelu a nademnou vysela televize Hitachi. V tu ráno mi v hlavě vytnulo Japonsko – roboti, anime, rychlovlaky, lasery a shit. Hitachi je obří korporace, která dodává technologie do výzkumu vesmíru, rychlovlaků na železnicích Shinkansen, počítačů apod. Aby se to odlišilo od existující firmy, tak přibyla římská dvojka a pak už to jelo. Právě to, že používám tuny synthů jako v J-Popu, byl další důvod. I když upřímně, japonská populární hudba stojí za hovno.

Co bys řekl čtenářům o svých dosavadních Releasech / chystáš další?

První debutová věc jako Hitachi II byl remix pro britského producenta Diplomata v roce 2010 a potom EP Trans Human, kde jsme na skladbě Techno Bass spolupracovali se Supreme.ja z Německa, který letos rozjíždí vlastní label, na němž by v budoucnu měly vycházet další věci. Pak vyšlo EP Tokyo, což je vlastně takové vzdání pocty mým hudebním kořenům a to EP je celé vlastně tematický remake Kraftwerk a Yellow Magic Orchestra, kde Tokyo Beats jsou doslova japonská verze Numbers. Celkově mě nebaví se omezovat stylově a miluju filmovou hudbu a soundtracky, tak jsem si vymyslel příběh o obřích pilotovaných robotech a začal k tomu skládat Electro House vesmírnou operu. Jenže mi to pak přišlo až moc jako existující série Gundam, ať jsem se snažil být sebeoriginálnější a radši udělal čistší sci-fi a vědecké téma, kde může člověk více zapojit vlastní fantazii a to je cesta do vesmíru a za jeho hranice, Interstellar. Na všech EP jsou remixy od přátel z různých zemí a skvělých producentů jako Embryonik, Binalog Frequency, 80’s Stallone, Juno Lazermachine. Na EP Tokyo jsou přímo dva electro DJ’s z Tokya, Baxim a A35. Jinak jsme se nedávno seznámili s vynikajícím českým producentem Genoslawem, kterého někteří znají z Live projektu Fertilizer a mám od něj remix na Interstellar a momentálně spolu pracujeme na minialbu Hitachi II.

Máš v současné době nějaká vystoupení?

Kdysi jsem vystupoval s různými amatérskými projekty a šílenostmi jako MC, pak v Cosmic Crew a jako Hitachi II asi dvakrát, ale momentálně se nic nechystá, protože chci dotočit více materiálu a z něj pak vytvořit věci na akce. Rád bych to pojal multimediálně i s animacemi apod. ale do toho musím chodit do práce a mít nějaké real life aktivity, protože i když hudba nějaký příjem vytváří, pořád je to jen koníček, jinak bych se tomu věnoval na 100%.

Jaká je tvoje nejoblíbenější literární postava?

Bruce Wayne / Batman. Má všechno co Sherlock Holmes, plus miliardy na cool vybavení a obří HQ v jeskyni.

Nejoblíbenější kapely?

Když nebudu vyjmenovávat tuny lidí a vezmu to z nejvyšších pater mainstreamu, tak to budou The Prodigy, Daft Punk, Justice, Danny Elfman a John Williams.

Nejoblíbenější pití?

Absinth a Whiskey.

hita dva

__________

Hitachi II @ Soundlcoud
Hitachi II @ Bandzone

Jako bonus vám Dynamixxx Prince aka Hitachi II posílá Live set Interstellar, nahraný pro multimediální projekt The Lost Art v Coloradu. Stahuj zde!





architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě
Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli