Podívejte se na umění pixel art Gustava Viselnera, který přetváří kultovní filmové scény

Snad každý z vás někdy viděl pixel art, respektive grafickou metodu založenou na vykreslování jednotlivých pixelů, která byla populární zejména v herním průmyslu v průběhu 80. let. I když je dnešní doba, co se týče grafiky, výrazně pokročilejší, tak se tento trend začíná vracet a existuje řada zajímavých umělců, kteří se pixel artem kreativní zabývají. Jedním z nich je i Gustavo Viselner.

Gustavo Viselner je argentiský ilustrátor, žijící v Izraeli, který se již minimálně od roku 2015 na tvorbu pixelartových děl specializuje. Své kresby, jejichž digitální proces kreslení zveřejňuje na svém Instagramu, zasazuje do prostřední kultovních filmů a televizních seriálů, respektive přetváří jejich konkrétní scény.

V jeho portfoliu tak můžeme vidět pixelartové střípky filmů jako Star Wars, Návrat do budoucnosti, Forrest Gump, Strážci – Watchmen, Pán prstenů nebo Avengers. Jeho kreativita se však nezastavila pouze u filmů, což dokazují zajímavé transformace populárních seriálů typu Stranger ThingsThe Walking Dead či Hra o trůny.

Jelikož nás Gustavovy výtvory, kterými zásobuje hlavně svůj profil na Behance.net, zaujaly, nemohli jsme si odpustit se ho zeptat na pár věcí, jak takový pixel art vlastně vzniká nebo proč se na „dráhu“ pixelartového umělce dal…

Jak tě napadlo, že budeš pixel art dělat?

Jakožto herní ilustrátor jsem pracoval na hře, která měla být založena právě na pixel artu. Toto byla má první zkušenost s pixel artem jako takovým, nicméně jsem se toho zpočátku velmi obával. Nakonec to dopadlo dobře a můj strach byl nahrazen zábavou a uspokojením. Nicméně ta hra nikdy nevyšla, ale já i tak pokračoval na nových projektech.

Pár let zpátky jsem si vytvořil svou profilovou fotku na Facebook v pixel artu a obdržel skvělé reakce od přátel a lidí, které jsem vůbec neznal. To mě motivovalo k tomu, abych se tím dále zabýval.

Jak začíná tvůj proces tvorby?

Nejprve si pustím nějaký film a vyberu scénu, která mě ovlivní a kterou bych chtěl nakreslit. Pro jistotu si pořídím i screenshot. Jakmile mám jasno, vezmu do ruky Vacom Cintiq (grafický tablet se stylusem, pozn. red.), přičemž používám i Photoshop. Následně vyberu tu správnou barvu a začnu tvořit jednotlivé prvky kresby (od základních náčrtů po finální „osvětlení“ a vypilování daných postav).

Kolik času ti to zpravidla zabere?

Většinou tak jeden den.

Máš nějaký grafický background?

Ano, studoval jsem čtyři roky jeruzalémskou Becalelovu akademii umění a designu a následně uměleckou akademii School of Visual Arts v New Yorku.

Po škole jsem se rozhodl být freelancerem se zaměřením grafické návrhy sociálních her. A přitom dělám právě pixel art, který v limitovaných kusech i prodávám jako obrazy či plakáty.

Avengers: Age of Ultron (2015)

Pán prstenů: Dvě věže (2002)

Strážci – Watchmen (2009)

Návrat do budoucnosti II (1989)

Forrest Gump (1994)

Star Wars: Epizoda IV – Nová naděje (1977)

Star Wars: Epizoda V – Impérium vrací úder (1980)

Star Wars: Síla se probouzí (2015)

Stranger Things (2016–)

The Walking Dead (2010–)





architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě
Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli