V srpnu slavil padesáté narozeniny legendární sendvič Big Mac, stejně jako by slavil i jeho vynálezce Jim Deligati. Dva plátky hovězího masa, speciální omáčka, ledový salát, chedar, okurky a cibule v třípatrové bulce se nezaměnitelně zapsaly jako ikona mezi hamburgery. Český a slovenský McDonald’s si jako narozeninový dárek připravily ještě jedno překvapení – limitovanou kolekci triček věnovanou právě Big Macu a módě uplynulých pěti dekád.
„Mladá česká-slovenská móda je fenomén, máme spoustu nadějných lidí a nás baví je podporovat a pomáhat jim dostat se mimo okruh jejich fans. Z kolaborací s mladými umělci vzniknou vždycky unikátní kousky,“ říká tisková mluvčí řetězce Zuzana Svobodová.
Ikona
O návrhy triček se postarala pětice mladých českých a slovenských návrhářů. Každé z triček je přitom věnované jedné dekádě hamburgerového fenoménu a tehdejší módě. Nechybí tak například volné střihy a pastelové barvy 60. let, o oslavu této dekády se postarala návrhářka Vanda Janda.
Za tričko s logem McDonald’s by v socialistickém Československu 70. let příslovečně „trhali ruce“ Miro Sabovi, návrháři slovenského původu. 80. a 90. léta vynikají barevností, o kterou se postarali Tereza Kladošová a Filip Hieke, a celou kolekci uzavírá tričko, jehož hlavním prvkem je recept na samotný Big Mac a jehož původcem je Jan Černý. Ten k celé spolupráci dodal:
Jsem rád, že velké firmy podporují mladé umělce a každý z nás mohl věnovat kolaboraci kus svého vlastního stylu.
Limitovanou edici triček je možné koupit od 1. prosince na Footshop.cz. Každý kus stojí 799 korun.