Botoponožky nebo ponožkoboty nebo Skinners, jak se oficálně jmenují. Říkejte jim, jak chcete, ale jisté je to, že slaví úspěch po celém světě. Vynález má na svědomí Čech, vystudovaný právník Petr Procházka.
Se Skinners bodoval například na americkém Kickstarteru, kde před dvěma lety vybral v přepočtu asi šestnáct milionů korun. Projekt se přitom do povědomí veřejnosti dostal před třemi lety díky českému Hithitu a od té doby jeho popularita stoupá.
Tisíce ponožkobot
Nedávno ho oslovili dokonce ze Saúdské Arábie, což ho zaskočilo. „Ozval se mi nějaký obchodník, že by potřeboval 30 tisíc párů. A že to potřebuje hodně rychle,“ řekl Procházka webu Forbes.cz.
Za poslední dva roky prodal přes 150 tisíc párů ponožkobot, přičemž většina z nich mířila do zahraničí. Díky kampani na Kickstarteru putovaly ponožkoboty k zákazníkům z víc než 120 zemí! A to z Brna…
Milionové obraty
Loni měla firma, kterou Procházka vlastní spolu se svou partnerkou Michaelou Matějkovou, obrat přes 52 milionů korun. „Je ale těžké držet takové tempo růstu, aby to vypadalo jako krásná hokejka. Máme trochu nevýhodu oproti jiným startupům, že náš výrobek nefunguje přes předplatitelský model. Každý rok musíme získat nové zákazníky,“ vysvětluje Procházka.
Jak vlastně nápad na Skinners vznikl? Kamarád Procházky si zlomil nohu. Aby mohl chodit i venku, oblepil mu Petr ponožku izolací. A ponožkoboty byly na světě. Vyzkoušíte je?