V dnešní době není už žádné tajemství, že automobilka Tesla udává trend ve skupině vozidel poháněných na elektropohon. Až jednoho dne nastane ten osudný den, kdy lidstvo vyčerpá veškerou ropu na naší planetě, bude to právě automobilka Tesla, která zaplní jako největší velmoc světový trh svými výrobky. Ovšem společnost nesoucí název ITAP, jež sídlí v Kalifornii, chce světu předvést, že takový elektromobil se dá vyrobit i z recyklovaných dílů a nemusí tak stát velkou sumu.
Zakladatel a generální ředitel společnosti ITAP – Eric Lundgren, vybral jako první vůz staré BMW 528i z roku 1997, které koupil na vrakovišti/smetišti. Aby auto mohlo fungovat tak jak má, musel team ze společnosti ITAP odstranit celý vnitřek kromě sedadla řidiče a spolujezdce. Poté byly do vozu vloženy tři typy recyklovaných baterií (články z lithium-ion 18650, staré notebooky a použité elektrické baterie) o celkové kapacitě 130 kilowattů plus elektromotor. Lundgrenův team přestavěl BMW, které dostalo název Phoenix za 35 dní a hlavně za pouhých 13 tisíc dolarů, což je ve srovnání s kupní cenou Tesly obrovský rozdíl.
Kromě ceny je také rozdíl i v dojezdu samotného vozidla, poněvadž zvládne na jedno dobití úžasných 382 mil, což je o 38% víc než model S P100D od Tesly. Původní plán chtěl splnit rovných 400 mil, ale tak snad už se to příště povede. Důležité je, že Lundgren dokázal se svým teamem něco, co zatím nedokázala ani automobilka Tesla. Vybudovat auto, které je postaveno z 88% recyklovaného materiálu a nastavit tak nový světový rekord.
Samotný Eric Lundgren doufá, že si ostatní elektronické korporace všimnou usílí jeho společnosti ITAP a začnou praktikovat také tuto možnost, kterou nazývá hybridní recyklace. Celý proces sledujte níže.
foto: designboom.com