Před dvěma týdny jsme si představil japonskou streetwearovou legendu A Bathing Ape. Právě její zakladatel Nigo je blízkým přítelem legendárního hudebního producenta, rappera, zpěváka a kdo ví co dalšího, Pharrella Williamse. Spolu v roce 2005 dali vzniknout hned dvěma japonsko-americkým brandům, Billionaire Boys Club a Ice Cream. První jmenovaná značka se orientuje především na street fashion, druhá zase na skate komunitu. Pro obě značky jsou ovšem typické velmi limitované kolekce a vysoké ceny (jste překvapeni, že?).
Jak to všechno začalo?
S trochou nadsázky bychom mohli říct, že všechno vlastně začalo u značky Reebok. Právě s ní Pharrell roku 2003 nejdříve podepsal smlouvu na vydání tenisek s označením Ice Cream. Součástí tehdy měli být právě i řada oblečení. V Reebok se ale nakonec pustili jen do tenisek a oblečení po řadě odkladů nikdy nespatřilo světlo světa. Všechny projekty spojené se sportovní značkou nakonec byly ukončeny na konci roku 2004.
O pár měsíců později si Pharrell tedy založil vlastní značku ve spolupráci s Nigem. Ze začátku to nebylo vůbec jednoduché, protože vyvázat se ze smluv s Reebokem byl běh na dlouhou trať. Ale povedlo se.
Úspěch mezi hvězdami
V těchto letech sám Pharrell patřil mezi hvězdy první velikosti. Producentské duo The Neptunes, jehož byl součástí, dodávalo hudbu těm největším jménům na scéně. Ať už šlo třeba o Snoop Dogga nebo The Clipse, interpreti si na sebe v klipech vždy rádi vzali i nějaký ten kousek od BBC nebo Ice Cream.
V prvních letech své existence se všechny kousky obou značek vyráběly exkluzivně v Japonsku. Například jejich džíny a další věci z denimu tak byly co do kvality naprosto nepřekonatelné. Později ovšem značka svou výrobu přesunula i do dalších zemí a fanoušci se shodují, že kvalita značně poklesla.
Oslava
Večer 4. června 2013 bylo na manhattenském hubu 1 Oak trochu víc rušno než obvykle. Na seznamu hostů nechyběla jména jako Pharrell, Jay–Z, Beyoncé, Nas nebo Busta Rhymes. To všechno kvůli oslavám desetiletého výročí myšlenky BBC.
Oslavu Pharrell s Jay Z zakončili tematicky; zaskočili si do studia, kde natočili píseň BBC, která se toho roku objevila na Jayově albu Magna Carta Holy Grail. V tracku můžete slyšet Niga jak překládá název značky do japonského Okumanchōja Shōnen Kurabu nebo Beyoncé.
Jay-Z má k BBC opravdu vřelý vztah. S Pharrellem ostatně spolupracuje více než deset let a v roce 2011 do značky také investoval nemalou sumu peněz prostřednictvím firmy Iconix. Ta v současnosti spadá do Pharrellova vlastnictví.
Nenávist a láska
Ikonické motivy astronautů a vesmírných odysejí byly přesnou odpovědí na dobu svého vzniku. Co se týče hypebeast komunity, Japonsko je nejtrendovější kulturou na světě. Když jste si prohlíželi staré lookbooky BBC / Ice Cream, nemohli jste se nezamilovat. Designy byly často obrovská klišé, ale to bylo přesně ono.
V těchto stopách kráčí obě značky vlastně dodnes (včetně ženské linie Billionaire Girls Club), ale i příznivci jí vyčítají, že už jaksi postrádá svůj tehdejší lesk. I sám Pharrell je dnes ikonou spíše na popové hudební scéně a trendy jsou dost možná už někde jinde.