Každý příznivec streetwear zná značku Anti Social Social Club. Méně lidí však ví o historii tohoto až mysteriózního brandu. Pro své jednoduché designy a také poslání, které se za ním skrývá (pojďme být antisociální společně) si u mileniálů a nejen u nich vybudoval obrovský fanouškovský kult s tím, že každý nový release se ihned vyprodá. Zatím. Pojďme se tedy společně podívat, odkud značka pochází, říct si něco o jejím zakladateli a probrat problémy, které ji v současnosti doprovázejí.
Od socialu k značce
Za celým nápadem je člověk snad s ještě tajemnějším jménem, než značka samozná – Neek Lurk. Ten se v kultuře pouličního oblékání pohybuje už nějaký ten pátek. Již na začátku tohoto tisíciletí byl aktivním členem různých módních fór. V roce 2013 se pak s jediným vlastnictvím – Toyotou Prius – stěhuje do Los Angeles a doufá, že na módní scéně prorazí.
To se mu povedlo, dostal práci v legendárním brandu Stüssy a postupně se propracovává až na pozici Social Marketing Manažer. V té chvíli dospěl k tomu, že je pravý čas módní svět překvapit vlastním projektem, který zakládá na začátku roku 2015.
Buďte divní
Sám o sobě říká, že nikdy nebyl populární, ať už na střední škole nebo později v životě. Proto se musel uchylovat k takovým lidem, kteří měli podobný osud. Tuto vizi silně profiluje i do svého brandu, ať už samotným názvem či slogany jako „Get Weird“ nebo „Never Not Weird“.
Nikdy to neplánoval jako značku, spíše jako životní projekt, který, jak sám říká, vychází z jeho pocitů ve dnech, kdy je nejhůř. Zdálo by se překvapivé, že tolik lidí se s touto vizí ztotožňuje, ale po hlubším zamyšlení zjistíme, že vlastně v každém z nás je alespoň kousek „antisociála“, který nemá rád lidi a nejradši by se zavřel do pokoje a už nikdy z něj nevyšel ven.
Nosí ji i celebrity
Díky jednoduchosti samotného loga se Neek může chlubit kolaboracemi s největšími streetwearovými matadory poslední doby. Ať už se jedná o BAPE, Vans, Undefeated a také nejčerstvější – Comme des Garçons. Sám zakladatel ale tvrdí, že každou spolupráci dlouho zvažuje a když v ní stoprocentně nevěří, neuskuteční se.
Anti Social Social Club jsme mohli spatřit také na mnoho celebritách, například na modle jménem Kanye West, jeho manželce Kim Kardashian či nebo na celebritách jako Traviss Scott a Wiz Khalifa. Není tedy divu, že je značka tak žádaná.
Nereagují
Brand se poslední dva roky těší obrovskému hypu a zatím si ho drží. Uvidíme, na jak dlouho. Mezi mnoha pozitivními věcmi se totiž začíná objevovat hora stížností a nenávisti. Když pomineme ne úplně nejkvalitnější materiály a to, že oblečení občas přijde poškozeno, hlavním problémem je, zda objednaný kousek občas vůbec přijde. Někteří fanoušci čekají klidně i několik měsíců a jejich trpělivost začíná pomalu ale jistě docházet.
To, že má ASSC v podstatě nulovou zákaznickou podporu – neodpovídají na maily ani na zprávy přes sociální sítě – se jim může nehezky vymstít. Nehledě na to se nám zdá, že Neekovi jsou tyto problémy úplně jedno, což nejspíše vychází z jeho životní filozofie o nic se nestarat.
Na začátku roku 2018 vydala značka kolekci, jejíž součástí bylo i oblečení s trefným potiskem – „EYE HATE NEEK“. Dělá si tímto sám zakladatel ze svých fanoušků legraci? Kdo ví…
A jak vidíte vývoj Anti Social Social Club vy? Podporujete značku, nebo si myslíte, že bude brzy zapomenuta, jak už tomu tak v tomto byznysu bývá?