Dnešní díl našeho seriálu #StreetwearHistory má již 8. pokračování. My jsme si pro vás tentokrát připravili menší průnik do historie značky HUF.
Celý příběh okolo HUF se začíná točit kolem období 80. let, kdy zakladatel tohoto brandu Keith Hufnagel tráví svůj veškerý čas v ulicích New Yorku a propadává vášni jménem skateboarding. Postupem času se z koníčku stala profesionální dráha, díky níž měl možnost cestovat po celém světě. Na této cestě bezpochyby získává řadu zkušeností a inspirace.
Avšak prvotní nápad založit si svůj lokální obchůdek dostává Keith až během roku 2002, kde už touto dobou delší čas žije v San Francisku. Jeho cílem bylo vytvořit takovou komunitu, jaká ho za svého času vytáhla na vrchol. Butik dostává název HUF, ten vychází právě z doby, než se mu změnil svět o 360 stupňů. Po ulicích New Yorku toho času taguje svůj podpis HUF One. Sám o tomto tagu pak říká, že vychází z jeho pseudonymu mezi kamarády, kteří jej takto označovali.
Abychom se však vrátili ke zmiňované maloobchodní prodejně. Keith otevřením sledoval jednu jednoduchou vizi, jeho přáním bylo nejen zásobovat svět skateboardingu celou řadou sneakers a nejrůznějším kvalitním streetwear oblečením, ale také se o něj do jisté míry starat. To se mu povedlo. Jak se ale říká, s jídlem roste chuť a ambice hlavní tváře celého projektu začaly být poněkud vyšší. Zkrátka prodej cizího oblečení už ho tak neuspokojoval. Ale jako prodejce takového zboží měl přehled o tom, co jde takzvaně na dračku a kolik toho jako maloobchodník prodá, což byla podstatná, a v jeho situaci velice cenná informace. Když pomineme fakt, jak byl jeho obchod populární a na jaké nabíral síle, nemohlo trvat dlouho, než se rozhodl vyrábět své ojedinělé kusy. HUF se tak mění v nezávislého výrobce oblečení, ale zaměřuje se i na tenisky či na užitečné věci pro skateboarding.
Do dnešní podoby, v jaké HUF známe, si značka prošla celou řadou změn. Jedna věc se však nezměnila, a to především díky Keithovi, jenž i do dnešních dní pomyslně ve svých rukou drží stavební kámen jedinečného projektu, který za krátký čas vyrostl do nepředstavitelných výšin. Tím stavebním kamenem je pak ona vize. Ta se na skateboarding nedívá jenom jako na koníček, ale vnímá jej jako vášeň a životní styl, do něhož spadají i umělci, hudebníci, fotografové a jiní, tvořící ze skateboardingu jednu velkou sociální kulturu. Prvkem samotné značky, odrážejícím se na vyráběných věcech, je pak nadčasový retro design doplněn jemnými, moderními detaily a slogany.
I’m stoked to see the brand where it is at today, considering how it all came about.