V dnešním díle #ThrowbackThursday se vydáme na californskou Long Beach, kde se urodila velice zásadní deska západního pobřeží s názvem Dogg Food, od party Tha Dogg Pound.
Roku 1992 se v Californii urodilo duo jménem Tha Dogg Pound (D.P.G.C.), které tvořil bratranec Snoop Dogga Daz Dillinger aka Dat Nigga Daz a jeho kámoš Kurupt. A začali velice slibně, neboť byli upsáni pod budoucí gigant Death Row Records, který pomohl nahoru jak jim, tak i D.P.G.C. a byli tak jedním z klíčů k úspěchu a růstu labelu. Před vydáním jejich debutového alba se ukázali například po boku Snoop Dogga na tracku Doggy Dogg World a v četném zastoupení se objevili také na legendárním albu Chronic od Dr. Dre. Zaslechnout jste je mohli taky na soundtracích k filmům Murder Was the Case a Above the Rim. No a téměř po třech letech úspěchů, přesněji roku 1995 přichází čas pro jejich vlastní release – album Dogg Food.
To se stalo velice kontroverzním a díky násilným a hrubým textům se stalo také předmětem dohadů a protestů. I proto se vydání nakonec táhlo tři měsíce. Světlo světa spatřilo tedy až v říjnu 1995. Album zplodilo dohromady dva singly a sice Let’s Play House a New York, New York. Na druhé zmiňované skladbě se podíleli opět Snoop Dogg, tentokrát s Nate Doggem a přistála na vrcholu Billboard 200 chart. Track vyšel v době, kdy mezi sebou soupeřilo západní a východní pobřeží a už z názvu vyplývá, že se text neobešel bez patřičných narážek. Ve videoklipu totiž můžete interprety vidět jak v nadpřirozené velikosti chodí mezi mrakodrapy New Yorku a například Snoop Dogg skopne jednu z budov. To se samozřejmě nelíbilo některým rapperům z East Coast a tak Capone-N-Noreaga, Mobb Deep a Tragedy Khadafi odpověděli záležitostí LA, LA a na oplátku na konci klipu shodili mrtvého, fiktivního člena Dogg Pound z Queensboroského mostu.
Kurupt se dále v pořadu BET RapCity nechal slyšet, že skladba Reality, na které se podíleli s rapperem Tray Deem, vyjde jako další singl, což se však nakonec nikdy nestalo. Další tracky, které stojí za zmínku se jmenují Respect a I Don’t Like To Dream About Gettin‘ Paid (předělávka původní věci od tehdy ještě nepříliš známé trojice 213). Nate Dogg však i v téhle verzi doprovázel svým vokálem Kurupta a Daze.
Je nutno podotknout, že prodeje se za první týden vyšplhaly až na číslo 277 500, přičemž konečné číslo se zastavilo až na dvou miliónech prodaných kopií, tudíž bylo oceněno dvěma platinami. Dogg Food vyšlo samozřejmě pod značkou Death Row Records a i když úspěch nebyl tak velký jako u Doggystyle nebo Chronic, tak se jedná o jedno z nejúspěšnějších alb, které pod DRR vyšlo. Později úspěchy překonalo už jen album Doggfather a desky od 2Paca. Zároveň jde o poslední release, oficiálně nahraný v rámci tzv. G-funk éry. Zajímavostí je, že i když Dr. Dre byl dvorním producentem labelu, tak kromě dvou tracků, o které se postaral DJ Pooh si zbytek vyprodukoval sám Dat Nigga Daz, a Dre si už sedl pouze k mixu. Tímto počinem se Dillinger stal jedním z nejzásadnějších producentů západního pobřeží a velkým pojmem nejen pro Death Row.
01.“Intro“
02. „Dogg Pound Gangstaz“
03. „Respect“
04. New York, New York
05. „Smooth“
06. „Cyco-Lic-No (Bitch Azz Niggaz)“
07. „Ridin‘, Slipin‘ and Slidin“
08. „Big Pimpin‘ 2“
09. „Let’s Play House“
10. „I Don’t Like To Dream About Gettin‘ Paid“
11. „Do What I Feel“
12. „If We All Fucc“
13. „Some Bomb Azz Pussy“
14. „A Dogg’z Day Afternoon“
15. „Reality“
16. „One By One“
17. „Sooo Much Style“