Po kratší pauze vám opět přinášíme náš seriál Streetwear History. Dnes se podíváme na další značku, které začala primárně skateboardingem, ale vypracovala se na světově známou a dodnes patří k největším hráčům ve své oblasti. Diamond Supply Co.
Příběh tohoto brandu začíná v roce 1998, kdy se mladík Nicky Diamonds (vlastním jménem Nicholas Tershay) rozhodl proměnit svou celoživotní vášeň ke skateboardingu v byznys. Založil si prodejnu se skateovým příšlušenstvím v San Franciscu a díky tomu, že jeho kamarád měl doma tiskárnu na textil, k sk8 hardwearu přidává i první kolekci triček.
Jeho původní myšlenka byla spojit všechny své kamarády pod jedinou značku. Diamond je dnes známý jako jeden z nejlepších skateboardových teamů se jmény jako Eric Coston, Paul Rodriguez, Stevie Williams nebo Terry Kennedy.
Zprvu se věci moc nehýbaly, lidé sice produkty kupovali, ne však v příliš velkém počtu a navíc měl Nicky často problémy s včasným doručením zakázek. O dva roky později mu kamarád nabídl, ať se přestěhuje i s obchodem do mekky streetwearu – Los Angeles. Tam už se věci daly do pohybu poněkud rychleji. Trička poté doplňují mikiny, boty, kalhoty a mnoho dalšího, čímž oficiálně vzniká Diamond Supply Co.
Do povědomí širší věřejnosti se však značka dostává až v roce 2005, kdy Nicky spolupracuje s Nike SB na legendárních The Diamond „Tiffany“ Dunk SB Low. Ve své době to byl nejžhavější release a nebojím se tvrdit, že tyto boty jsou jedny z nejduležitějších a nejvlivnějších v historii sneakers. Lidé kempovali před obchody několik dní aby se dostali k páru, jehož hodnota se dnes pohybuje na serveru Ebay okolo 800 dolarů (cca 19.000 Kč). V roce 2014 spatřilo světlo světa i jejich provedení High.
Interview, v němž Nicky mimo jiné vypráví, který z nyní světoznámých rapperů vyrůstal v jeho obchodě.
V roce 2006 otevírá historicky první prodejnu čistě produktů Diamond Supply, a to na nejznámější ulici streetwearu, Fairfax Avenue. Téhož roku se Nickymu podaří dostat svojí značku ještě dále, a to díky jeho pravidelnému účinkování na HYPEBEAST fórech, kde s komunitou diskutuje o nových produktech, zajímá se, co se jim líbí a nápady pak přenáší přímo na výrobní pásy. V roce 2013 otevírá další dvě pobočky v rodném San Franciscu a New Yorku.
Diamond Supply Co. nedávno oslavil 15 let své existence a určitě se máme ještě na co těšit. O které značce byste se rádi dozvěděli něco více v příštím díle?