Streetwear History #5: The Hundreds

V pátém díle našeho seriálu se budeme věnovat značce, která je poněkud mladší, než ty předchozí, ale i tak má již od svého počátku velký vliv na streetwear komunitu. Jak říkají sami zakladatelé: „Není to jen značka, ale životní styl“. Reč je o americkém brandu The Hundreds.

Všechno začalo v roce 2003, když se začínající pravník s velmi nadějnou budoucností Bobby Kim, rozhodl pověsit řemeslo i slibnou kariéru na hřebík a začal si plnit svůj sen. Spojil se s jeho blízkým kamarádem jménem Ben Shenassafar a společně investovali svých jediných pár set dolarů do nových bílých triček.

Zakladatelé

Začátky ale nebyly jednoduché. Bobby a Ben se spojili se svým známým, který měl v garáži dvoubarevnou tiskárnu na potisk. Věnovali mu svá trička a návrh potisku s tím, že se za pár dnů vrátí. Ale týdny ubíhaly, známý měl hlasovou schránku, a o tričkách se nevědělo vůbec nic. Po tom, co promeškali skoro celé léto čekáním, se rozhodli, že to takhle dál nenechají. Neohlášeně se prý ukázali u jeho dvěří a dožadovali se svých triček. Vzal je do garáže a ze země zvedl jedno pomačkané tričko, potisk byl nakřivo, zahodil ho a zvedl další, tentokrát byl vzhůru nohama. Vymlouval se na to, že na začátku se dá očekávat pár chyb, ale Bobby s Benem mu nevěřili.

Vypadalo to, že značka skončí dřív, než stihla vůbec vzniknout, ale rozhodli se nevzdat. Stačilo pouze najít nového člověka s tiskárnou. Bobbyho přítel jim doporučil jeden tiskařský obchod, kam se později vydali. Majitelé nebyli zprvu moc povolní: „Kolik triček chcete?“ Ptali se. „Nemáme tušení, asi 100?“. Protože jim bylo jasné, že víc asi nejsou schopni na začátku prodat. Majitelé se oháněli tím, že vyrábějí miliony triček a na 100 pro ně nemá cenu ani zapínat tiskárnu. Po chvilce přemlouvání ale povolili. Snad z lítosti…

Trička The Hundreds

O to víc ale byli překvapeni, když se po pár týdnech Ben a Bobby vrátili s čerstvým katalogem, obsahujícím nové designy. Takhle to pokračovalo pár měsíců, roků, až naši dva přátelé obdrželi zprávu od majitelů, že se chtějí sejít. Na schůzce majitelé přešli rovnou k věci, navrhli, že by pro Bena a Bobbyho bylo mnohem lepší a levnější, kdyby obchod i s tiskárnami koupili. Nebylo těžké je přemluvit, protože díky tomu že mají vlastní tiskařský obchod, mohou mít výrobu přímo pod dohledem a nemusí se starat o minimální objednávky.

Od té doby šlo vše velmi rychle, v roce 2007 otevírají svojí první prodejnu v Los Angeles, kterou poté následují tři další (San Francisco, New York, Santa Monica). V roce 2008 představují svojí vlastní kolekci obuvi a o rok pozdějí i kolekci slunečních brýlí.

Store

The Hundreds není ale pouze značka, již od počátku je rozdělena na dvě části – oblečení a lifestylový magazín. Najdeme ji ve více než 400 světových prodejnách streetwearu a toto číslo určitě není konečné. Nakonec můžeme Bobbymu akorát pogratulovat, že se rozhodl nevzdat se svého snu za žádnou cenu.

Logos





architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě
Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli