CK Blue Style, jako největší samostatný subjekt na trhu českých cestovních kanceláří, oznámila rekordní hospodářské výsledky nejen za dobu své sedmadvacetileté existence, ale i v historii českých cestovních kanceláří od sametové revoluce. Vedle loňských tržeb, které pokořily historickou hranici 8,2 miliard korun, představila také jednu ze svých největších investic – novou centrálu v karlínském Amazon Court. Majitel a generální ředitel Imed Jeddai má se společností mnoho dalších plánů, od zkvalitňování služeb a produktu po investice do nových poboček a technologických inovací. A to primárně v České republice, ale i v Polsku.
Přístup „zákazník na prvním místě“ přináší úspěchy. Loni tržby ve výši 8,2 mld. a bezmála 450 tisíc klientů
Tržby CK Blue Style se v roce 2023 vyšplhaly lehce přes hranici 8,2 miliardy korun a EBIDTA dosáhla 560 milionů korun. S 6,8% ziskovostí pak cestovní kancelář Blue Style pokořila dosavadní nejlepší ekonomické výsledky a upevnila tak svou pozici jedničky na poli cestovního ruchu v České republice.
„V loňském roce jsme očekávali vyšší poptávku na trhu obecně, ale náš růst je kontinuální a je to výsledek naší dlouhodobé strategie ‚zákazník na prvním místě‘. Máme v nabídce přes tisíc svědomitě vybraných a osobně ověřených hotelů s pečlivě nastaveným poměrem cena versus kvalita. V neposlední řadě je pro nás velmi důležitá transparentní prezentace našeho produktu klientům,“ komentuje rekordní výsledky ředitel Imed Jeddai a dodává: „V dnešní době klíč k úspěchu našeho byznysu stojí i na pilíři hi-tech technologií, které zkracují vzdálenost mezi naší cestovní kanceláří a jejími klienty díky automatizovaným procesům. Již více než rok si hrajeme s možnostmi AI.“ CK Blue Style v roce 2023 zajistila letecký zájezd téměř 450 tisícům klientů do více než 37 destinací.
73 % našich zákazníků jsou spokojení stálí zákazníci, kteří se k nám opakovaně vrací, což jen potvrzuje úspěšně nastavenou strategii firmy. Tu také v loňském roce ocenila porota prestižní soutěže Deloitte Czech Best Managed Companies vedle dalších ukazatelů, jako jsou firemní kultura, inovace, produktivita a finanční výkonnost.
S CK Blue Style jezdí na dovolenou všechny typy klientů. Největší podíl mají rodiny s dětmi a lidé na vrcholu produktivního věku, tzv. empty nesters.
Drtivá většina zájezdů (84 %) míří do BS klubových hotelů, které jsou vybaveny animátorskými programy v českém jazyce pro děti i dospělé. Blue Style se soustředí na hotely vyšších kategorií, více než 87 % zájezdů se odehraje ve 4* a 5* hotelech.
Mezi nejprodávanější lokality loňského roku patřily tradiční destinace, ve kterých je Blue Style dlouhodobě silný, jako je Egypt, Řecko, ale také Turecko, Bulharsko a Tunisko. Největší meziroční nárůst prodejů zájezdů jsme pak zaznamenali u Spojených arabských emirátů. Na kapverdský ostrov Sal jsme v loňském roce poslali dvakrát více klientů než rok předtím. Dobře se dařilo také naší nové krásné destinaci Salalah v Ománu.
Přestože se cca 80 % prodejů zájezdů odehraje online, tak stále velké množství klientů dává přednost osobnímu kontaktu s našimi prodejci v kamenných pobočkách, a proto investujeme do rozšiřování jejich sítě. „Ve střednědobém horizontu plánujeme rozšířit počet poboček z 65 na 100 v České republice. Chceme být klientům blíž,“ komentuje obchodní ředitelka Lenka Pátek.
Smart office v Amazon Court novou centrálou společnosti
Centrála CK Blue Style se v únoru letošního roku přestěhovala do nových, chytrých a designových kanceláří v mezinárodně oceňované budově Amazon Court v pražském Karlíně. „I když v Blue Style pracuje více než 300 kolegů, pořád jsme firma s rodinnou atmosférou. S architekty jsme hledali způsob, jak nám zajistit vedle hi-tech moderního ekologického pracovního prostředí pro aktivní a efektivní spolupráci týmů i náš druhý domov, kde se budeme cítit dobře my i naši obchodní partneři,“ uvedla obchodní ředitelka Lenka Pátek.
Nové kanceláře CK Blue Style tak v sobě snoubí nejmodernější technologie, designové prvky i vysokou praktičnost a funkčnost. To vše v duchu aktuálních trendů a potřeb v rámci pracovního prostředí i oblasti udržitelnosti.
Plány pro rok 2024
V roce 2024 očekáváme další růst a dosažení 10miliardových tržeb v ČR. Tomu, že se bude jednat o další úspěšný rok, nasvědčuje i fakt, že jsme k dnešnímu dni dosáhli lehce pod 50 % objemu tržeb loňského roku. Plánujeme zprostředkovat snovou dovolenou pro více než 520 tisíc klientů.
Dlouhodobě pracujeme na zkvalitňování a rozvoji našich produktů. V roce 2024 se zaměřujeme na rozšíření naší nabídky zájezdů během zimních měsíců o klasické i exotické destinace tak, aby si každá skupina klientů přišla přesně na to své. Pracujeme na implementaci AI do našich důležitých systémů, abychom dále zrychlili a vylepšili naše procesy. Věnujeme se také rozvoji CK Blue Style v Polsku, kde podniká pod značkou Sun & Fun, a v loňském roce úspěšně odbavila více než 76 000 klientů a utržila cca 62 milionů EUR se ziskem 7 milionů EUR (EBIDTA).
TOP místa podle našich klientů
V loňském roce naši klienti na základě dotazníku vyhodnocovali 5 nejlepších míst.
– Egypťané vyhráli nejlepší pláže.
– Nejlepší atmosféru si pochvalovali všichni v Řecku.
– Nejlepší komplexní služby zajišťovali Turkové.
– První místo v kategorii nejlepšího jídla a pití vyhráli očekávaně Italové.
Foto: CK Blue Style