Festivaly trpí nedostatkem technických pracovníků a vyzývají fanoušky k zapojení

Není žádnou novinkou, že téměř dvouleté období pandemie mělo zásadní vliv na fungování kulturního odvětví. Neustálé a opakovaně se měnící zákazy v různých formách decimovaly rozpočty i morálku desetitisíců lidí, kteří se každoročně podílejí na kulturních akcích v čele s hudebními kluby a festivaly. Z kulturního odvětví odešla více než polovina lidí. Situaci se teď snaží změnit největší česká crew Shameless s náborovou akcí Buď bedňák, buď Superhero a společně s festivalovou asociací Festas vyzývají fanoušky k zapojení.

“Situace je kritická, covid ze dne na den zastavil celé odvětví a ztratili jsme více než dvě třetiny kvalifikovaných pracovníků. Od letošního února se kultura rozjela, poptávka je enormní, dokonce vyšší než před krizí. Pořadatelé i návštěvníci jsou zvyklí na vysoký standard, o to je současná situace extrémnější,” vysvětluje Matěj Štěpán ze společnosti Shameless, která zajišťuje technický personál pro eventy v celé střední Evropě. Shameless aktuálně spouští náborovu akci s tématem superhrdinů, kteří stojí vždy nenápadně v pozadí, ale bez kterých by nevznikl ani jeden koncert či festival. Kampaní provází animované 3D video Buď budňák, buď superhero.

Nejvíce se situace dotýká velkých festivalů. Na jejich organizaci jsou třeba tisíce profesionálů, kteří letos chybí. „Kulturní odvětví zaznamenalo v posledních dvou letech obrovskou ránu v podobě odlivu důležitých profesí, v čele s těmi technickými. Na nich pořádání živých kulturních akcí stojí a padá. V červnu nás čeká největší ročník v historii Rock for People a rádi přivítáme v týmu nové i již zkušené tváře, které nám legendární ročník pomohou vybudovat.“ popisuje Michal Thomes, ředitel festivalu.

Superhrdinská kampaň cílí právě i na návštěvníky festivalů. “Jsme rádi, že závažnost situace vnímají i naši partneři z prostředí klubů a festivalů a obrátili se na své fanoušky. Máme zatím skvělé reakce a věříme, že se přidají další a kdo ví, třeba mezi nimi budou další hrdinové kultury,” doplňuje Matěj Štěpán. Zájemci se mohou hlásit na webové stránce www.budbednak.cz a po krátkém zaškolení se mohou brzy zapojit na hudebních eventech dle vlastního výběru.

Foto: Shameless, Rock for People

To, že se festivaly musí vyrovnávat s odlivem kvalifikovaných pracovníků potvrzuje i Marek Vohralík, ředitel asociace Festas. „Snažili jsme se, aby byly kompenzační programy v průběhu covidu zacíleny na všechny, kteří jsou součástí živé kultury. Ne vždy se to bohužel povedlo a dnes tak musíme řešit důsledky.“ Festas spustila pro zájemce o práci na festivalech rozcestník, kde najdou přehled firem a pozic jak na straně pořadatelů, tak jejich klíčových dodavatelů a který je neustále doplňován.





architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě
Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli