Již následující úterý 12. 4. se v pražském Karlíně uskuteční první ročník celodenní konference New Food Forum. S cílem zvýšení množství, dostupnosti a kvality rostlinných produktů spojuje konference maloobchodní řetězce, výrobce potravin i startupy. Mezi hlavní partnery akce patří maloobchodní řetězec Tesco, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR a také přední značky rostlinných potravin Garden Gourmet a Alpro. Akce se koná pod záštitou ministra zemědělství Zdeňka Nekuly.
Keynote prezentace se ujme Tobias Leenaert, spoluzakladatel ProVeg International. Ve své prezentaci Tobias napoví účastníkům a účastnicím konference, proč se schyluje k zásadní bouři, která již pomalu začala narušovat náš potravinový systém. Rostoucí obavy o dopady na životní prostředí, veřejné zdraví a životní podmínky zvířat – to vše ukazuje směrem k více rostlinnému stravování. Spolu s vývojem nových technologií výroby potravin nejsme svědky pouhého měnícího se trendu, ale hluboké transformace, která s sebou nese obrovské příležitosti.
„Uvědomujeme si, že zdraví člověka a zdraví planety jsou vzájemně propojeny a v Danone vnímáme péči o tyto dvě oblasti jako velmi důležité. Také z tohoto důvodu se strategie společnosti Danone řídí jednoduchým heslem: One Planet. One Health. Rostlinná strava má v této péči o naše zdraví a zdraví planety nezastupitelné místo. A proto jsme moc rádi, že můžeme být partnerem akce New Food Forum a společně se podílet na prezentaci rostlinných výrobků a jejich inovací, které jsou součástí jídelníčku čím dál většího počtu lidí,” uvadí Monika Ihnatková, Public Affairs Manager z Danone, jež je také jedním z partnerů konference.
O nejnovější aktuality z oblasti vývoje nových produktů a tržních příležitostí se s námi podělí Lu Ann Williams působící na pozici ředitelky Global Insights ve společnosti Innova Market Insights, která poskytuje služby v oblasti výzkumu trhu zahrnující i Innova databázi. Odhalí také současné trendy a oblasti s potenciálem v rámci českého rostlinného sektoru.
Od Barbory Puchlové a Marka Koyše se dozvíme, jaké programy Impact Hub organizuje, jaké známé projekty podpořil a co se mu na poli udržitelnosti podařilo zorganizovat. Dále se podíváme i na možnosti rozvoje, který poskytuje EIT Food, lídr evropského trhu v oblasti agro-potravinářských inovací.
„V loňském roce jsme aktualizovali naši strategii zdravého stravování, aby lépe zohledňovala měnící se životní styl zákazníků a rostoucí poptávku po rostlinných potravinách,” uvádí Chris Gee, produktový ředitel Tesco Česká republika. „Náš cíl je jasný: pomáhat zákazníkům jíst zdravěji a co nejvíce jim nakupování zdravých potravin usnadnit. Zapojení do konference New Food Forum je pro nás příležitostí, jak veřejnosti blíže představit naše aktivity v oblastech zdravého stravování a udržitelnosti. Chceme se také pochlubit, jak rozvíjíme nabídku naší značky Plant Chef a na jaké novinky se mohou naši zákazníci těšit v letošním roce.“
Která témata budou v blízké budoucnosti čím dál důležitější, jak pro spotřebitele a spotřebitelky, tak pro samotné maloobchodní řetězce? Jaká je budoucnost retailu? Offsetování uhlíkové stopy produktů, důležitost certifikací, chybějící produkty v sortimentu, fortifikace výrobků a umístění rostlinných produktů v regálech – to jsou oblasti o kterých budou diskutovat zástupci a zástupkyně retailových řetězců. Za Tesco vystoupí nákupčí Adéla Kovková, za Albert se diskuse zúčastní manažerka kvality Anna Malenová. O svůj pohled posluchače a posluchačky obohatí také vedoucí firemní komunikace společnosti Lidl Tomáš Myler či Barbora Geršlová, manažerka udržitelnosti společnosti IKEA.
Foto: ProVeg Česko
Jak jinak může vypadat udržitelná budoucnost potravin? Kultivovaně. Bene Meat Technologies přináší další alternativu k masu z konvenčních chovů a tou je maso kultivované, které nabízí řešení palčivých problémů naší doby souvisejících s neudržitelností současného potravinového systému i klimatickou změnou. Výzkum v Bene Meat Technologies motivují nejen zdravotní a ekologické důvody, ale i ty etické a ekonomické. Inovace, které doslova rostou v pražském startupu Bene Meat Technologies představí Petra Nevečeralová.
New Food Forum se uskuteční 12. dubna v moderních eventových prostorech v samém srdci Karlína: Spojka Events. Mezi další partnery konference patří také Innova Market Insights, Deloitte, EIT Food a Impact Hub. Mezi mediální partnery patří Zboží&Prodej, Marketing & Media, Retail News, Maso a MediaGuru. Lahodný rostlinný catering během celého dne zajistí Perfect Canteen. O hladký průběh celé konference se partnersky postará eventová agentura M-ocean, která se zaměřuje na tvorbu udržitelných událostí.
Více informací o konferenci naleznete na webových stránkách newfoodforum.cz.