Olympiáda v rozšířené realitě? Eurosport bere do Tokia své virtuální studio

Do zahajovacího ceremoniálu na olympijském stadionu v Tokiu zbývá něco málo přes týden. Společnost Discovery, jejíž platformy jsou už tradičně streamovacím domovem olympijských sportů v Evropě, ale už teď představuje plán, jak diváky z řad sportovních fanoušků zapojit do akce a přiblížit je jejich oblíbeným sportovcům co nejintenzivněji alespoň na dálku.

Discovery slibuje, že umožní divákům po celém světě sledovat každý nezapomenutelný moment, každý medailový výkon i každého olympijského hrdinu, a to za doprovodu expertních analýz všeho, co se v Tokiu bude během her dít. Klíčem úspěchu tak masivního televizního pokrytí je samozřejmě kombinace inspirativních příběhů a těch nejpovolanějších vypravěčů.

Přelomové inovace pro dlouho očekávané hry

Rozsáhlých zlepšení se dočkalo virtuální studio Eurosport Cube, které staví především na kreativním využití funkcí rozšířené reality. Letos v Tokiu se stane hlavním středobodem kompletního olympijského vysílání, k čemuž je uzpůsobena novým softwarem a důslednější pohybovou grafikou. Nové možnosti Eurosport Cube dávají expertům z řad bývalých sportovců širší pole působnosti. Jejich analýzy tak teď budou ještě podrobnější, co se týče detailních rozborů výkonů sportovců ucházejících se o olympijské zlato.

Virtuální studio Eurosport Cube Tokio 2020 mimo jiné nabídne:

  • Až sedm barvitých real time video prostředí;
  • 360° záběry Tokia jako kulisy na pozadí;
  • nový 3D Zoom software umožňující divákům širší a živější panoramatické pohledy na zařazené lokality;
  • rozšíření virtuálních možností pohyblivými kamerami, které se mohou přemisťovat napříč digitálním prostředím.

Greg Rutherford, který je členem Tokio on-screem týmu Discovery ve Velké Británii a Irsku, byl u toho, když se technologie Eurosport Cube testovala poprvé. Právě on byl totiž oním zlatým olympijským skokanem na Letních olympijských hrách v Londýně 2012, na jehož přelomový skok se analytické schopnosti této technologie upnuly. „Možnost pracovat s touto technologií rozšířené reality je pro sportovní analýzy vyloženě zlatý důl. Já na to nahlížím ještě tak, že mě upozornila na spoustu technických aspektů mého vlastního výkonu, o kterých jsem neměl ani ponětí,“ vysvětluje Rutherford nadšeně.

„Předposlední krok je při skocích do dálky naprosto klíčový. Díky podrobné grafické analýze jsem se například dozvěděl, že ten můj byl moc dlouhý, alespoň co se týče správného technického provedení. Navíc to byl tzv. spojkový skok, což teoreticky mohlo mít fatální důsledky, protože právě díky podobným skokům jsem si už předtím urval podkolenní šlachu,“ specifikuje analytické možnosti využívané video technologie.

„Po olympiádě jsem se nikdy nedostal k tomu, abych si zpětně prošel všechny drobné detaily, co jsem udělal dobře nebo špatně. Díky rozšířené realitě jsem se mohl podívat zblízka na celý skok i jeho dílčí stavební kameny a poučit se z toho. Podobnou možnost teď budou mít i diváci Eurosportu po celém světě, které zajímají výkony všech možných sportovců na Tokiu 2020. Je to důmyslná a zároveň zábavná technologie – věřím, že fanoušci si Eurosport Cube opravdu zamilují!“ dodává olympijský skokan.

Scott Young, seniorní viceprezident Discovery Sports pro obsah a produkci, má pro technologii slova chvály: „Eurosport Cube je neuvěřitelná video technologie s obrovským potenciálem. Máme radost, že se nám ji stále daří zlepšovat, což platí především v tomto předolympijském období plném očekávání.“

„Eurosport Cube jsme poprvé využili na Zimních olympijských hrách v Pchjongjangu 2018. Byl to pro nás skutečný technologický milník. Od té doby ji máme na každém tenisovém grandslamu, kde hraje důležitou roli v tom, jak fanouškům přiblížit, co se děje na kurtech. V Tokiu máme s virtuálním studiem ještě ambicióznější plány,“ naznačuje Young.

„Doufáme, že nové funkcionality samy o sobě dodají olympijským hrám v Tokiu vlastní specifický rozměr. Takový, který stojí na kvalitních příbězích o sportovním zápalu a úspěších, kompletně předávaných prostřednictvím online platforem z rodiny Discovery,“ uzavírá.

Pokrytí her a poutavý obsah

Živé vysílání Letních olympijských her v Tokiu 2020 bude k dispozici na Eurosportu i v aplikaci Eurosport Player. Discovery má jakožto Streamovací domov olympijských her v Evropě naprosto unikátní přístup ke každému významnému momentu – během 17 soutěžních dnů nabídne fanouškům více než 3 500 hodin sportovních zážitků v přímém přenosu.

Po čas olympijských her v Tokiu bude Discovery zásobovat fanoušky z více než 50 evropských zemí a teritorií vysíláním v 19 světových jazycích. Sportovní obsah platforem Discovery má přitom i za normálních okolností průměrný měsíční dosah až 130 milionů diváků.

Přímými přenosy se ale olympijské vysílání Discovery zdaleka nevyčerpá. Společnost zároveň stojí za vznikem brilantní krátkometrážní série Olympics Unlocked, která má divákům přiblížit realitu a zákulisní dění konkrétních sportů začleněných do olympijského klání. Průvodci jim budou hvězdní sportovní experti jako třeba legendární britský cyklistický šampion a pětinásobný držitel olympijského zlata Sir Bradley Wiggins, dále Alain Bernard, francouzský rodák a dvojnásobný olympijský šampion v plavání, či německý gymnasta Fabian Hambüchen, který se dočkal svého triumfu v roce 2016 v Riu de Janeiru.

Nejlepší line-up, nejlepší analýzy

Team Discovery tentokrát tvoří téměř 150 expertů a odborníků, kteří mají zajistit, že analýzy Eurosportu nebudou mít konkurenci. Celkem mají jeho členové na kontě 84 medailí ze 198 účastí na olympijských hrách, a letos budou zážitky z Tokia zprostředkovávat buď přímo z místa dění nebo z regionálních národních studií.

„Příští týden se po neskutečně náročných 18 měsících zraky všech obrátí směrem k Tokiu. Důvodem je start nejočekávanějších olympijských her moderní sportovní historie. Úkolem našich expertů je zajistit, aby si evropští fanoušci i tento ročník užili na maximum a vzpomínali na něj v tom nejlepším světle,“ přeje si Andrew Georgiou, sportovní ředitel Discovery.

„Letos v Tokiu představíme zbrusu novou dynamiku olympijských her. S tím nám pomohou přelomové technologie typu Eurosport Cube a doufáme, že se k nám připojí co nejvíce diváků. Technologie jsou totiž klíčem k tomu, co dělá z našeho vysílání unikátní podívanou, samozřejmě ve spojení se zástupem sportovních hvězd a expertů, kteří jsou navíc vybíráni s ohledem na jejich relevanci pro publika na klíčových trzích,“ vysvětluje Georgiou.

„Cesta do Tokia začala už před nějakou dobou. V rámci naší multiplatformní kampaně jsme doteď představili řadu formátů, které svědčí o rozmanitosti, která je vůdčím principem i samotného olympijského vysílání. Cílem je dát fanouškům možnost – uzpůsobit si sledování letošních olympijských her na míru svému vlastnímu vkusu a vytěžit tak z tohoto sportovního svátku co nejvíce. To by bez synergie live a on-demand platforem nikdy nebylo možné,“ uzavírá.

Letní olympijské hry v Tokiu 2020 budou oficiálně zahájeny večerním ceremoniálem v pátek 23. července 2021, který budou moct diváci sledovat na sportovním kanále Eurosport nebo prostřednictvím aplikace Eurosport Player.

Foto: Eurosport





architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě
Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli