Britská zpěvačka a textařka FKA Twigs o sobě dala poprvé vědět v letech 2012 a 2013, kdy vydala svá první dvě EPčka. O rok později následovalo debutové album.
Druhá deska
Její unikátní styl, který v sobě pojí to nejlepší ze současného alternativního popu a elektroniky, si právem získal miliony příznivců po celém světě. Aktuálně jsme se dočkali její druhé sólovky. Ta byla trefně pojmenována jako Magdalene (pokud čekáte biblické odkazy, čekáte je správně) a její autorka se na ní rozpovídala o celé řadě různých témat. Ústřední roli tady hraje symbol ženství a ženskosti ve světě, jehož tempo i v roce 2019 stále velkou měrou udávají muži.
O indpiraci ze strany biblické Máří Magdalény se zpěvačka zmiňuje v několika rozhovorech. Máří byla nejlepší ženskou přítelkyní Ježíše Krista, popletené příběhy z ní ale nakonec udělaly hříšnici a dokonce prostitutku. A jelikož se drby a špatné zprávy šíří vždycky o něco rychleji, už jí to tak nějak i zůstalo. A právě kontrast čisté ženské duše a (s dovolením) svůdné mrchy v očích zpěvačky jakýmsi kouzelným způsobem reprezentuje postavení ženské role. To se za posledních dva tisíce let vlastně možná až tak nezměnilo.
Osobní život
Právě nikdy nekončící kontrasty jsou pro celou tvorbu FKA Twigs tolik typické. Hravě dokáže skládat uvědomělou muziku se sociálním přesahem, její zvuk je ale pořád tak zatraceně současný (pardon, možná vlastně až futuristický) a snadno si dokáže podmanit i klubovou hudební scénu.
V jejím životě se v posledních letech udály dost zásadní události, které ji transformovaly a posunuly dále. Rozchod se slavným hollywoodským hercem Robertem Pattisnem na jejím srdci nepochybně zanechal nějaké šrámy. Doktoři v jejím těle našli také několik nádorů, které musely ven.
Hosté a produkce
Na nové desce se s námi zpěvačka podělila celkem o devět skladeb a téměř čtyřicet minut nového materiálu. Projekt se obešel skoro bez hostů, jedinou výjimkou je atlantský rapper Future, který svou slokou přispěl na skladbu Holy Terrain. Nutno dodat, že se jedná o opravdu nevšední kombinaci dvou více než specifických vokálních umělců. Podobnou spolupráci byste možná ani nečekali.
Co se týče hudebních podkladů, největší stopu tady zanechal zpěvaččin dvorní producent Nicolas Jaar. FKA Twigs je dobře známá tím, že do produkce všech svých skladeb cíleně zasahuje a mluví. To je moc dobře a na výsledku to můžete dobře poznat.
Všechno zkrátka funguje dohromady v dokonalé synergii. Minimum hostů je také ku prospěchu věci, tohle celé je zkrátka dost osobní zpovědí samotné zpěvačky.
Hudební vrchol
Nejeden kritik po celém světě už tohle album stihl označit za nejlepší zářez autorčiny kariéry. Prý se také jedná o jednu z nejlepších desek, které v roce 2019 vůbec vyšly. A nám nezbývá než souhlasit. Osobní autentičnost v hudbě nás totiž opravdu moc baví. A FKA Twigs se otevřenosti opravdu nebojí.
Její nové věci jsou doslova kouzelné; celou desku byste si nejspíš měli v klidu vychutnat doma, tyhle skladby se ale (ve většině případů) neztratí ani na klubovém parketu. Experimentální zvuk, který vás zkrátka a dobře pohltí. Laťku má zpěvačka nyní nastavenou opravdu hodně vysoko. Jsme zvědavi, zda se teď zase na pár let hudebně odmlčí.