V posledních letech patří na streetwearové scéně značka Off-White mezi nejvíce skloňované pojmy. Není se příliš čemu divit, jejím duchovním otcem je samotný Virgil Abloh, kterého svět poznal především jako blízkého přítele rappera Kanyeho Westa.
Škatulkování takového kalibru by ale bylo trochu nefér. Virgil je krom módního návrháře i vyhledávaný DJ a v loňském roce dosáhl na módní scéně svého zatím největšího úspěchu. Dnes jej známe zejména jako kreativního ředitele módního domu Louis Vuitton. a to už je nějaká pocta. Taková, že před pár lety bychom si podobné jmenování dovedli představit asi jen stěží.
Italsko-americké kořeny
Virgil je Američan, značku Off-White ale založil v roce 2012 v italském módním ráji, Miláně. Značka je tedy oficiálně italská. Svou historii začala s uměleckou prezentací PYREX VISION, jejíž myšlenka a design se značkou výrazně souzní až do dnešních dnů. Virgil od té doby otevřel showroomy v patnácti světových lokacích, mezi nimiž najdete třeba i legendární londýnské nákupní centrum Harrods. Off-White je stále definován jako výrobce streetwearu, jejich kousky ale často najdete ve společnosti světových značek těch nejzvučnějších jmen.
Virgil má magisterský titul z architektury. Jak se stal tak uznávaným jménem na módním poli? Předchůdce Off-White, Pyrex Vision, si díky originálním a výrazným designům (a samozřejmě i kultu Virgilovy osobnosti) rychle získal příznivce mezi mnoha slavnými osobnostmi, především na hudební scéně. Ano, s lidmi jako Kanye kolem je to všechno přece jen možná trochu jednodušší. Ale tím nijak nechceme shazovat Virgilův um. Značku jste mohli vidět na lidech, jako jsou Rihanna, A$AP Rocky, Wiz Khalifa nebo třeba Chris Brown.
Princip kontrastu
Virgil je multifunkční postava popkultury. Dlouhodobě se podílí také na mnoha dalších projektech; za všechny jmenujme založení módního fenoménu jménem RSVP Gallery v jeho domovském Chicagu nebo třeba jeho režírování videoklipu pro rappera Lil Uzi Verta. Především je ale také hlavní postavou Kanyeho společnosti DONDA, která se stará například o obaly alb lidí jako 2 Chainz. Stíhá toho opravdu hodně.
A i o tom je brand Off-White. Značka se nesnaží reflektovat jen svět módy a kulturu ulic. Snaží se spíše kultivovat avantgardní a atypické oblečení, jakési spojení vysoké módy a streetwearu. Takový kontrast mezi dvěma extrémy je dost jedinečný. Samotná značka je založena na kontrastech; jejími typickými barvami je kombinace bílé a černé. Designy experimentují s klasickými střihy a originálními trendy. Takřka ideální zacílení na generaci mileniálů.
Kolaborace všeho druhu
Spolupráce je silným aspektem firemní kultury Off-White. Na svých kolekcích značka spolupracovala s celou řadou známých firem. A vsadili bychom se, že některé byste ve výčtu možná nečekali. Nike, Levi’s, Jimmy Choo, Moncler, Browns, Warby Parker, SSENSE, Champion, Converse, Dr. Martens, Barneys New York, Umbro a Timberland? A co třeba IKEA? Tady se virgil inspiroval legendární nákupní taškou.
Není vše ale jenom růžové. Před několika lety se do značky opřel třeba A$AP Rocky, nedávno byl ale v kouscích od Off-White opět vidět, takže všechno je asi v pořádku. Kultovní designy Off-White jsou klasicky notně vykrádány všemi možnými řetězci, od New Yorkeru, Zary až po H&M. Odpůrci značce nemůžou přijít na jméno za to, že i nejjednodušší kousky prodává za přemrštěné ceny a tak podobně. Uvědomme si ale, že za značkou stojí nynější kreativní síla samotného brandu Louis Vuitton. A to už je slušná devíza.