Příběh české značky: Flowerski. Náušnice, které nosí i Gábina Koukalová

Dáváte si záležet na svém outfitu a musíte ho vždycky doladit do posledního detailu? Tak o to se vždycky snažila i Markéta Bibzová, autorka originálních českých náušnic ve tvaru květiny. Můžete si je vzít do práce, na kolo i do hor, anebo rovnou na svatbu. Jaký je příběh české značky Flowerski a její majitelky?

Mohlo by se zdát, že je Markéta vášnivou lyžařkou a zároveň miluje květiny. Tak ale název značky nevznikl. Flowerski vychází ze slova „flower“, ale v koncovce „ski“ nehledejte spojitost s lyžemi. „Chtěla jsem jen, aby se název dobře vyslovoval. Ještě jsem řešila na konci měkké –i / -y a protože jsem původně kytičku v logu chtěla umístit místo tečky nad měkkým –i, zvítězilo toto písmeno. Jenže pak se kytička přesunula místo –o a měkké –i na konci už zůstalo,“ vysvětluje Markéta.

Náhody neexistují

Markéta byla už od malička hodně tvořivá. Ačkoli byla na gymnáziu již od páté třídy a mohla na něm pokračovat až do vysoké, rozhodla se z něj odejít a věnovat se umění. Přihlásila se na uměleckou školu do Českého Krumlova na obor užitá malba, ale vydržela tam jenom čtrnáct dní. „Na první hodině nám řekli, ať si nemyslíme, že máme šanci dostat se na vysokou uměleckou školu, že se tam dostane úplné minimum lidí, a tak jsem si najednou nebyla jistá, jestli to byla správná volba a zda bych se tím jednou uživila. Takže jsem se vrátila zpátky na gympl a začala mě lákat architektura. Nakonec jsem tam sice udělala přijímačky, ale nenastoupila jsem, protože jsem o sobě začala pochybovat, nebyla jsem si jistá v matematice a technických oborech, tak jsem zkusila štěstí v Praze na VŠE, kam jsem odešla studovat obor Art management, a u toho jsem vydržela,“ vzpomíná s úsměvem Markéta.

Po vysoké škole se pak chvíli věnovala HR ve Slevomatu, ale nebylo to ono, tak se vrátila zpátky do rodné Sušice na Šumavu a přihlásila se do kulturního centra SIRKUS na pozici produkční a dramaturga. „Protože jsme placeni ze státní kasy dle tabulkových tříd, není ten příjem tak vysoký. Chtěla jsem si k tomu nějak přivydělat. Náhoda tomu asi chtěla, a jak jsem se tak dlouho odhodlávala, cestou do Německa na výstavu svého oblíbeného běloruského malíře Marca Chagalla, jsem havarovala. Silnice byla zledovatělá a samozřejmě nebyla posypaná, což není žádná omluva, protože silnice se na území národního parku solit nesmějí, a nabourala jsem. Auto navíc nebylo moje, ale mého bývalého přítele, a protože na opravu padly všechny úspory, říkala jsem si, že bych se do toho podnikání měla už vážně pustit. Bylo to takové štěstí v neštěstí,“ říká.

Nejdříve zvířátka, potom květiny

Už dříve si o prázdninách vymyslela vlastní brigádu. Nestála nikde ve stánku, ale vyráběla vlastní náušnice se zvířecími motivy a byla s nimi velmi úspěšná. Tou dobou však už vyrobila i první květinové náušnice, velmi podobné těm, co vyrábí dnes. „Jak jsem tak přemýšlela, jak to podnikání rozjet, sáhla jsem po nich prostě do šuplíku a bylo to jasné. Nejsem ale takový střelec, abych se vrhla do podnikání po hlavě, takže jsem stále pracovala na plný úvazek v kulturním centru a po večerech jsem si vyráběla náušnice, připravovala s kamarádkou vlastní web a učila se pracovat s grafickým programem,“ pokračuje ve vyprávění.

Flowerski tento rok slavily třetí rok života, ale bylo fajn, že už před rozjezdem je Markéta spolu s kamarádkami tři roky testovala. Věděla tedy, že její náušnice jsou kvalitní, barvo-stálé a vydrží prakticky cokoliv. „Flowerski jsou náušnice z polymerové hmoty a chirurgické oceli. Chtěla jsem udělat takové náušnice, kterým nebude nikdo říkat náušnice, ale když se o nich bude bavit, tak jako o Flowerskách, a to se mi myslím splnilo. Jde o ryze český výrobek, a to včetně dřevěné destičky, na které jsou umístěné,“ říká. Začínala sama, ale s narůstajícím zájmem přibírala pomoc a momentálně jí výrobu zajišťují převážně maminky na mateřské dovolené, které je tvoří z pohodlí domova. Markétě pomáhá také celá řada kamarádek, jedna jí pomohla s webem, druhá s logem a další výrobky fotí. Koupit si náušnice můžete jak na e-shopu, tak i v celé řadě prodejen po celé republice.

Flowerski pomohly jedné rodině být víc spolu

Unikátní je u Flowersek také prodej náušnic na dřevěných destičkách. Nejprve si je nechávala u truhláře nařezat a pak logo razítkovala, ale nebylo to tak pěkné. Navíc to pro ně byla fakt piplačka, jsou zvyklí pracovat s většími kusy dřeva. Pak je s budoucím manželem napadlo je nechávat gravírovat. Markéta našla firmu na Vysočině, která by je mohla vyrábět. Vypadala na rozjetý podnik, ale opak byl pravdou. Maminka na mateřské, otec pracoval u mezinárodní firmy a často cestoval. Gravírovací stroj si koupili, aby až se jim zakázky rozjedou, on mohl dát výpověď a rodina byla více spolu.

Flowerski jim dost pomohly a jak říkají, jsou pro ně největším odběratelem. Markéta je s jejich výrobou i komunikací velmi spokojena. Prostě vztah win-win.

Pro koho jsou náušnice určené

Náušnice nosí všechny věkové skupiny. „Asi největší radost mi udělala moje maminka, která, jak sama o sobě říká, je dost konzervativní a nosila pořád jedny stejné zlaté náušnice. Dneska už nosí náušnice ode mě a moc jí sluší. Cílím také na sportovkyně, které nosí různobarevné dresy, které pak Flowerski krásně doplní. Oslovila jsem třeba biatlonistku Gábinu Koukalovou, která chodí hezky upravená a také vždycky skvěle vypadala i na závodech. Nevěděla jsem, jak ji kontaktovat, tak jsem zkusila na jejích stránkách vyplnit kontaktní formulář, ten jsem poslala, ale nic jsem si od toho neslibovala. Myslela jsem si, že se jí o web někdo stará a bylo pak velkým překvapením, když se mi asi o dva dny později ozvala. Náušnice jsem jí poslala a ona si je pak vzala na mistrovství světa v Norsku 2016. To byla trefa do černého, přišlo mi pak spoustu objednávek. Gábina si je pak vzala dokonce i na svatební cestu na Maledivy, což bylo moc hezké a měla jsem z toho velkou radost,“ vypráví Markéta.

„Hrozně ráda podporuji i další sportovce, dárky v podobě náušnic sponzoruji například Triatlon Brdonoš, Nomerun, Orientační závod Ztracené kobylky, různé taneční soutěže, závody v kajaku, sranda akci Jízdu přes louži a další,“ říká.

Co plánuje dál

„V září se nám narodí první potomek, takže si myslím, že se můj život obrátí vzhůru nohama. Více zaměstnám svoji sestru, které jdou děti do školky. Chci jí předat veškerou agendu (správu e-shopu, zasílání balíčků, komunikaci s obchody, papíry) a já se budu starat jen o marketing a vizi značky. To je můj plán, ale jak to doopravdy bude, to ukáže čas. V hlavě mám spousty nápadů, ale myslím si, že vše chce čas a není potřeba se pouštět do všeho, spíš postupně a pořádně. A taky se ráda nechám překvapit, co zas přijde. V tom mě život fakt baví,“ uzavírá Markéta.





architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě
Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli