25. výročí Air Max 90 se Sneakerbarber.com

Ač se to někomu může zdát jako včera a pro jiného je to doba technologického pravěku, je nasnadě připomenout významný rok 1990, kdy své první kroky začaly dělat legendární sneakers s příznačným názvem Nike Air Max 90. Otcem projektu je Tinker Hatfield, inspirující se při tvorbě jejich starších sourozenců (Air Max 1) budovou pařížského Centre Pompidou, jehož průhledná podoba kontrastující s okolní historickou zástavbou města mu pomohla přivést na svět revoluční transparentní prvek, který aplikoval na vzduchem odpružené podrážce boty a který je dnes pro modelovou řadu Air Max tak specifický.

Modelu Air Max 90, jenž slaví letos od svého vzniku již pětadvacet let, vložil Hatfield ikonický design v OG barvách, známý také pod označením Infrareds. Značka Nike tento design připomíná v rámci velmi speciálního Anniversary Packu, který vydala na počest čtvrtstoletí existence kultovního modelu a skládá mu tak poctu vzpomínkou na jeho nejpůvodnější podobu.

Ve spolupráci se sneakerbarber.com se v rámci oslav uskuteční netradiční akce, která na počet těchto pohodlných oslavenců rozvede toto téma do umělecké roviny přesahující původní myšlenku z dob jejich vývoje, kdy zdaleka nepředstavovaly takový pojem jako dnes a jejich historie byla teprve to, co je čekalo za startovní čárou.

Nyní, když už dokázaly uběhnout pořádný kus své cesty, se na jejich odkaz podrobněji podívá dvojice umělců, kteří byli osloveni, aby reflektovali svůj pohled na téma Air Max 90 a jimi způsobenou revoluci v  běžecké obuvi v 80. a 90. letech minulého století, která vedle přirozeného technologického vývoje dokázala učinit tyto boty ikonou z pohledu módy a potřeb pohodlného obouvání.

Svůj úhel pohledu vám představí Michal Škapa, člen skupiny Tron, grafický designér a jedna z legend grafitti scény, která svou tvorbu přenesla z ulic do galerií a tím i na výsluní zájmu lidí ze všech koutů světa.

skapa-sb-web-air-max

Druhým umělcem je Jan Horčík, student ateliéru tvorby písma a typografie na UMPRUM, aktuálně grafik a typograf v Laurenz Brunner Studio Berlin.

Výsledkem této kolaborace je limitovaná série sítotiskových plakátů, které nesou rukopis jednotlivých umělců, kteří každému kusu přiřadili unikátní číslo a zhodnotili ho svým podpisem. Tyto čerstvé, dosud neviděné a velmi vzácné kousky budou vystaveny i v kamenné prodejně.

Originálně se tento fenomén pokusil zachytit i známý fotograf Petr Hricko, který byl k této příležitosti také osloven.

Celá akce proběhne již tento čtvrtek 28. 5. 2015 ve SNEAKER BARBER x Garage store na adrese: Veverkova 6, Praha 7 (Strossmayerovo náměstí). Akce začíná v 17:00 a atmosféru na místě podpoří DJs Nobodylisten, Robot & C Monts.

Vystavené plakáty si budete moct na místě i zakoupit, případně po skončení akce budou k dostání jak v prodejně, tak také na webu (sneakerbarber.com). Jako bonus je přichystaná minisérie triček s potiskem na zmiňované téma.

Rozhodně si tuto jedinečnou akci na počest jednoho živoucího kultu nesmíte nechat ujít!

Partneři akce:

Nike, Heineken, Redbull, Jägermeister, J5.cz, Banger.cz, Merchyou.com, Analog Bros, Bistro 8

air-max-web-sb





architektura auta basket bike cestování design fashion filmy fitness fotografie graffiti hry hudba knihy komiksy kosmetika lifestyle mma MY BODY MY HEROES MY LIFE MY SOUL osobnosti ostatní sporty pozvánky reporty rozhovory seriály skate sneakers snow soutěže technologie tetování výstavy water zdravě
Jóga-Trip - cestování a pobyty s jógou Surf-Trip - surf, jóga a aktivní dovolená Sea You House - surf&jóga ubytování na Srí Lance Banger - magazín rapu, streetu a urban kultury Yezede s.r.o. - eventová agentura Neverdie - vše, co musíš vědět oard - Designová balanční deska LV Print - tiskárna s třicetiletou tradicí Drip it – Vychutnejte si skvělou kávu kdekoli